Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Kan någon förtydliga vad som gäller med vaccinationerna? Hur många sprutor behöver man? Jag har två pfizer, jag tog andra dosen 5/11 -21.

Du skall vara ”fullvaccinerad” och min bild är att man är det efter två doser av de vacciner som använts i Sverige.
Tack, hittade detta så ska vara lugnt med två doser.

Attachments

• DE284AE1-2F01-4412-A460-8D485F565A28.jpeg
    DE284AE1-2F01-4412-A460-8D485F565A28.jpeg
    53,5 KB · Visningar: 155
Snabb fråga, visst räcker det att skriva ut läkarintyget från Vaccina? Eller behöver man covidbeviset med testresultatet också? Båda har ju en Q-R-kod som man kan verifiera resultatet med.

Jag skulle rekommendera boka en tid. Eftersom det räcker med Antigen så hade jag bokat en tid på Arlanda samma dag. Varje gång jag har gjort det ligger test-resultatet i inboxen 20-25min senare.
Tack för tipset. Första flighten avgår dock kl0930 så vågar inte chansa samma dag om testet skulle dröja. Första tiden är kl0750. Bra dock att förboka tror jag för Vaccina hade inte många tider som passar dagen innan.

Något jag klurat över, och har för mig jag har läst mig till här någonstans. Om en resa är bokad med Star Alliance till USA (Amex 2-4-1 vouchern), och det visar sig att antigentestet är positivt dagen innan avresa. Är hela resan bortkastad då? Bör man helt enkelt gå på ett mer safe resmål som inte kräver test innan inresa?

Något jag klurat över, och har för mig jag har läst mig till här någonstans. Om en resa är bokad med Star Alliance till USA (Amex 2-4-1 vouchern), och det visar sig att antigentestet är positivt dagen innan avresa. Är hela resan bortkastad då? Bör man helt enkelt gå på ett mer safe resmål som inte kräver test innan inresa?
Beror ju på vad du syftar på. Resan blir ju bortkastad då du inte får åka. Det har inget att göra med hur du betalar eller vilket flygbolag du flyger med.

Däremot har du rätt att få boka om resan om du visar ett positivt test inom 24h till avgång. Allt detta står i sas FAQ som är väl värd att läsa om just dessa saker.

Toppen