Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

bvs

Medlem
Jag flög ARN-ZRH-SFO i söndags. Jag behövde aldrig visa upp/lämna in mitt "US disclosure & attestation form" hade varit duktig och till och med skrivit ut det innan. Jag har inte sett några regeländringar som säger att det inte behövs längre?
 

Ricci

Medlem
Jag flög ARN-ZRH-SFO i söndags. Jag behövde aldrig visa upp/lämna in mitt "US disclosure & attestation form" hade varit duktig och till och med skrivit ut det innan. Jag har inte sett några regeländringar som säger att det inte behövs längre?
Samma här i fredags, ARN-LHR-MIA.
 

Brandten

Medlem
Tack för tipset. Första flighten avgår dock kl0930 så vågar inte chansa samma dag om testet skulle dröja. Första tiden är kl0750. Bra dock att förboka tror jag för Vaccina hade inte många tider som passar dagen innan.
Blev en bokning hos Legehuset (medveten om att jag får ladda ner CoronaFree Appen) och hoppas att jag har allt inför New York nästa vecka nu.
 

fly4fun

Medlem
Jag har 2 sprutor och har ett EU Covid bevis
Min son är 13 och ovaccinerad.
Vi ska flyga med SAS ARN-CPH-LAX i april.
Vad jag har läst så kommer han in i USA utan EU Covid bevis, bara ett test innan avresan.
Har jag tolkat informationen korrekt, eller är det någon som har annan info?
 

denaxe

Medlem
Jag har 2 sprutor och har ett EU Covid bevis
Min son är 13 och ovaccinerad.
Vi ska flyga med SAS ARN-CPH-LAX i april.
Vad jag har läst så kommer han in i USA utan EU Covid bevis, bara ett test innan avresan.
Har jag tolkat informationen korrekt, eller är det någon som har annan info?

Du har tolkat informationen korrekt.
Se till att fylla i CDC också. Där kryssar du i att sonen inte är vaccinerad och sedan kryssa i att han är undantagen då han är under 18år.
 

Brandten

Medlem
Lycka till. Vi har drygt 2 veckor kvar till resa. I-lands-ångest-deluxe :cool: Jag när en liiiiten förhoppning att USA följer Canada och tar bort test-kravet vid 1/4. Röster verkar höjas för det ”over there” i alla fall.
Jag flyger dock ut 31/3 och landar på kvällen så missar evt borttagning av krav precis
 
Toppen