Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Har någon hyfsat snabbt svar på detta?

Funderar på att åka till Cancun nästa vecka med familjen och undrar vad gäller om man har transit i USA?

2 vuxna 1 barn (3år). Vi vuxna fick vår tredje dos Phizer idag och alla tre har nya ESTA.

Tänkte om någon har färsk erfarenhet.

hade helst velat undvika transit i USA men hittar inga andra alternativ från ARN

Tack på förhand!

Du anses åka in i USA så alla regler gäller:
1. ESTA
2. CDC formulär
3. Vaccinpass
4. Antigentest också för treåringen

Däremot är det inga problem att barnet inte har vaccination. Däremot är det ansiktsmask på flyget till/från USA också för treåringar.

Du anses åka in i USA så alla regler gäller:
1. ESTA
2. CDC formulär
3. Vaccinpass
4. Antigentest också för treåringen

Däremot är det inga problem att barnet inte har vaccination. Däremot är det ansiktsmask på flyget till/från USA också för treåringar.

Tack för snabb återkoppling.

Har någon hyfsat snabbt svar på detta?

Funderar på att åka till Cancun nästa vecka med familjen och undrar vad gäller om man har transit i USA?

2 vuxna 1 barn (3år). Vi vuxna fick vår tredje dos Phizer idag och alla tre har nya ESTA.

Tänkte om någon har färsk erfarenhet.

hade helst velat undvika transit i USA men hittar inga andra alternativ från ARN

Tack på förhand!
Har du kollat via FRA eller LHR. Borde finnas tycker jag... Dvs också via MEX eller BOG.

Vid resa till USA. Visst är det så att resenärer från Sverige med Svenska pass inte behöver ha en giltighet på passet sex månader efter resans slut?

Apropå CDC attestation, om barnen själva är läs och skrivkunniga, är det något som hindrar att de själva kryssar och skriver under?
Jag har försökt läsa i det finstilta, och letat ex 18-års gräns, men jag tolkar att ”on behalf of” kan vara aktuellt för de riktigt små eller den som av andra skäl inte själv kan skriva/läsa.

Apropå CDC attestation, om barnen själva är läs och skrivkunniga, är det något som hindrar att de själva kryssar och skriver under?
Jag har försökt läsa i det finstilta, och letat ex 18-års gräns, men jag tolkar att ”on behalf of” kan vara aktuellt för de riktigt små eller den som av andra skäl inte själv kan skriva/läsa.

Jag gjorde det åt båda mina barn 12 och 9... men visst kan det göra själva om du/de vill, dock så skall de ju då förstå vad de skriver under..

Har en liten fundering... Åker på fredag till L.A och har GOT-CPH-LAX på biljetten. Börjar dock från ARN med en lös biljett och kommer ha ca 1 timme på GOT. Var nånstans visar man upp alla dokumenten för USA? Vi har dessutom bara en timme på CPH. Är det på GOT eller på CPH, som jag misstänker det är. Hade från början mycket mer tid på CPH mellan flighterna men SAS ändrade för några veckor sen så att det bara blev en timme, vilket jag tycker kanske är lite snålt... Ni som vet eller har gjort liknande vända nyligen, vad säger ni?

Har en liten fundering... Åker på fredag till L.A och har GOT-CPH-LAX på biljetten. Börjar dock från ARN med en lös biljett och kommer ha ca 1 timme på GOT. Var nånstans visar man upp alla dokumenten för USA? Vi har dessutom bara en timme på CPH. Är det på GOT eller på CPH, som jag misstänker det är. Hade från början mycket mer tid på CPH mellan flighterna men SAS ändrade för några veckor sen så att det bara blev en timme, vilket jag tycker kanske är lite snålt... Ni som vet eller har gjort liknande vända nyligen, vad säger ni?

Jag skulle gå och göra en manuell check-in på Arlanda och be SAS länka dina bokningar, samt checka in dig på GOT-CPH-LAX. Det går utan problem. Då borde ARN göra dokument check.

De flesta har rapporterat att CDC blir lämnat i CPH. Alla andra dokument borde det vara check på under besöket på ARN.

Jag har varit två vändor i USA sen öppnandet och har fått visa alla dokument vid första incheckningen, vilket i ditt fall blir GOT då. Attestation form samlas in vid gate på CPH. Med lite tur kanske du kan checkas in för hela resan på ARN?

Toppen