Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

CDC trixar med formuleringarna

https://www.usnews.com/news/health-...ta-shows-importance-of-covid-19-booster-shots
CDC Stands By ‘Up to Date’ Vaccine Language Shift as New Data Shows Importance of Booster Shots

The agency is pivoting away from encouraging everyone to be “fully vaccinated” and instead asking them to be “up to date” on their shots.

“What we really are working to do is pivot the language to make sure that everybody is as up to date with their COVID-19 vaccines as they personally could be – should be – based on when they got their last vaccine,” CDC Director Rochelle Walensky said at a press briefing on Friday.
"If you are eligible for a booster and you haven't gotten it, you're not up to date and you need to get your booster in order to be up to date."

Walensky earlier this month said that the definition of “fully vaccinated” is not changing to include a booster shot. Changing the definition of fully vaccinated would likely have policy implications for vaccine requirements and could encourage more people to get a booster shot.

Vet någon om tredje dosen gör någon skillnad i huruvida man anses vara vaccinerad eller inte? Jag är vaccinerad med två doser men det kommer att ha gått 7-8 månader sen andra dosen när jag åker till USA i Mars.

Jag menar, det känns som att det här är över nu och personligen tycker jag det känns onödigt att ta fler sprutor än nödvändigt (för att få resa)
Kolla vad som gäller på de platser/event du ämnar besöka. Jag skulle inte ha kommit in på en teater i LA om jag inte hade tagit min booster dos.

Hur ser det ut på SAS flygen till USA (SF) i business idag?
Är det som förr igen vad gäller mat/dryck-utbud med vagn som går runt och man kan välja, eller är det begränsat och man måste beställa i förväg?
Hur troligt är det att dom uppgraderar EBG kunder från Plus om det finns 5 lediga platser i Business? Finns det någon slags statistik? Otroligt liten möjlighet, viss möjlighet eller ganska troligt?

Är det som förr igen vad gäller mat/dryck-utbud med vagn som går runt och man kan välja, eller är det begränsat och man måste beställa i förväg?
Hur troligt är det att dom uppgraderar EBG kunder från Plus om det finns 5 lediga platser i Business? Finns det någon slags statistik? Otroligt liten möjlighet, viss möjlighet eller ganska troligt?

Fråga A vad gäller maten så är det enligt rapporter servering på bricka utan vagn som förr. Vad gäller fråga B så är sannolikheten i princip noll, om du menar helt gratis uppgradering. Däremot kan du ju lägga bud och få bonus på budet med sin EBG-status.

Fråga A vad gäller maten så är det enligt rapporter servering på bricka utan vagn som förr. Vad gäller fråga B så är sannolikheten i princip noll, om du menar helt gratis uppgradering. Däremot kan du ju lägga bud och få bonus på budet med sin EBG-status.
Well. Brickan levereras från vagn. Men man får inte möjlighet att titta på rätterna före servering.

Man fick välja när vagnen kom fram så inte förbeställning, och hela paketet levererades på en gång. odokumenterad förrätt, valet av huvudrätt, samt odokumenterad ost och dessert.

Så här ser det ut just nu från LAX.

Inga menyer för mat och dryck.
Pre departure drink.
Drinkvagn och påse cashew efter start.
All mat serveras samtidigt p en bricka med påfyllning av dryck. Folie/plast får man ta bort själv.
20220218_130943.jpg

Tyvärr saknas lite grejer på drickavagnen, ingen rom eller ginger beer längre så gick bet på en dark & stormy. Fick bli Mikkeller vodka och ginger ale samt lite Mikkeller Burst.

Till LAX fick man lax

ej-l%C3%B6jrom-jpg.124755

Har någon hyfsat snabbt svar på detta?

Funderar på att åka till Cancun nästa vecka med familjen och undrar vad gäller om man har transit i USA?

2 vuxna 1 barn (3år). Vi vuxna fick vår tredje dos Phizer idag och alla tre har nya ESTA.

Tänkte om någon har färsk erfarenhet.

hade helst velat undvika transit i USA men hittar inga andra alternativ från ARN

Tack på förhand!

Toppen