Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Denna frågan har säkert avhandlats tusen gånger redan. Läste igenom sista sidorna men hittade inget, så frågar ändå :)

Här står det att man vaccinationsbeviset behöver inkludera datum för samtliga doser. Men det vaccinationsbevis man får från e-hälsomyndigheten inkluderar bara datum för sista dosen? Duger det?

What should passengers provide to airlines to show they are fully vaccinated?

  • Non-U.S. citizen nonimmigrants who are fully vaccinated should travel with proof of their vaccination status to provide to their airline prior to departure to the United States.
  • That proof of vaccination should be a paper or digital record issued by an official source and should include the traveler’s name and date of birth, as well as the vaccine product and date(s) of administration for all doses the traveler received.

 

JockeS

Medlem
Återkommande fråga men som jag inte hittar svar på i närtid.
Åker till Chicago nästa vecka och det dokumentet vi använde förra året ser ut att ha utgått 31/5-2022?
Så vilket dokument ska man skriva ut numera när man åker till USA?


1678352702212.png
 

Mr Basic

Medlem
Återkommande fråga men som jag inte hittar svar på i närtid.
Åker till Chicago nästa vecka och det dokumentet vi använde förra året ser ut att ha utgått 31/5-2022?
Så vilket dokument ska man skriva ut numera när man åker till USA?


Visa bifogad bild 140163
Använde nedanstående då vi var i USA i jan/feb. Skrev endast ut sida 2+5 vilket räckte då (flög SAS).

Edit. Vi är vaccinerade (4 dos).
 

Syversen

Medlem
Återkommande fråga men som jag inte hittar svar på i närtid.
Åker till Chicago nästa vecka och det dokumentet vi använde förra året ser ut att ha utgått 31/5-2022?
Så vilket dokument ska man skriva ut numera när man åker till USA?


Visa bifogad bild 140163

Reste med SAS till LA för knappt två veckor sedan och någon dag innan kom en attestation form i SAS-tappning som var en nedkortad variant av den som Mr Basic länkar till. Man hade antagligen kunnat lämna in senaste elräkningen istället då ingen tittade på dem när det lämnades in vid gaten.
 

mha321

Medlem
Återkommande fråga men som jag inte hittar svar på i närtid.
Åker till Chicago nästa vecka och det dokumentet vi använde förra året ser ut att ha utgått 31/5-2022?
Så vilket dokument ska man skriva ut numera när man åker till USA?


Visa bifogad bild 140163
Jag körde så sent som igår med den som sas länkar till, som gick ut 31 Dec 2022. Som tidigare nämnt så är det ingen som faktiskt kollar på innehållet längre, så länge den hyfsat påminner om utseendet så går den igenom.

Sas brukar åtminstone fortfarande samla in den. På mina senaste flighter med Lufthansa group brukar den ligga kvar i väskan när jag kommer fram.
 
Toppen