Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Vill bara säkerställa att jag fattat detta rätt med testet. En vecka kvar till avfärd. Jag kan åka till Jula imorgon och köpa ett 5-pack Boson Rapid SARS-CoV-2 test. Använda mig av Klarity appen och jag får mitt intyg? Eller funkar bara Boson med Testifly?

Du kanda använda den verifieringsleverantören du själv föredrar med testpaket från Boson. Ingendera av Klarity och TestiFly borde orsaka problem.

Grymt, tack. Får köpa ett Jula kit imorgon och testa.

Personligen provkörde jag i februari Klarity med det billigaste "testkittet" jag hade (tysksåld Lepu Medical, hade bekostat mig några euro), för att se hurdant intyg jag får med det billigaste alternativet Basic och där med fick jag bekräftelse för min hypotes att troligen alla versioner av intyget ser likadana ut.

Personligen provkörde jag i februari Klarity med det billigaste "testkittet" jag hade (tysksåld Lepu Medical, hade bekostat mig några euro), för att se hurdant intyg jag får med det billigaste alternativet Basic och där med fick jag bekräftelse för min hypotes att troligen alla versioner av intyget ser likadana ut.

Räcker det med något av Basic eller Basic+ för att få intyg till USA? Undrar bara då det står ”For travel to USA…” på Standard och Premium paketen där test i går som jag tolkar det? Går jag längre ner på sidan står alternativen med eget test, där står inget om vilket som gäller till USA?

Har en stund kvar till avresa, väljer fortfarande mellan Klarity och Testifly, läser jag rätt behöver båda en video av själva testet? Är det några andra väsentliga skillnader än priset, Klarity ser jag priset £9.95 - £19.95 beroende på vilket intyg som behövs, medan Testifly verkar kosta €9.95, allt pris per test med eget test?

Räcker det med något av Basic eller Basic+ för att få intyg till USA?

Jag har personligen gjort 4 x Basic och en av dem var mitt experiment av servicen, eftersom jag ville bekräfta hurdant intyg jag får. Sammanlagt har jag använt mina egna testpaket och Klarity Basic tre gånger för USA, vilket har inneburit som bäst - tack vare byrokratisk och ineffektiv handläggning av data, att jag visat upp samma intyg tre gånger. Det finns ingen praktiskt skillnad med Klarity på tanke med slutresultat, d.v.s. vad du får för intyg. Dessöver har jag använt TestiFly och ReCoVa (Boots), vilka skiljer sig inte på tanke med resultatdokumentationen.

Har en stund kvar till avresa, väljer fortfarande mellan Klarity och Testifly, läser jag rätt behöver båda en video av själva testet? Är det några andra väsentliga skillnader än priset, Klarity ser jag priset £9.95 - £19.95 beroende på vilket intyg som behövs, medan Testifly verkar kosta €9.95, allt pris per test med eget test?

Läs mitt tidigare inlägg med min jämförelse av tjänsterna. Och jo, båda görs med ett eget testpaket.

Dagens lunch på SK945 till Chicago. Brickservering allt på en gång. Inte superupphetsande. Men jag är inte kräsen. Smakade rätt OK. Personalen bekräftade att den 1 juni går dom tillbaka till normala rutiner med serveringsvagn.

Attachments

• AD8C43BC-198B-40B5-90BC-4D66F0222F56.jpeg
    AD8C43BC-198B-40B5-90BC-4D66F0222F56.jpeg
    84,6 KB · Visningar: 188
Känner att det inte är helt rätt tråd men ändå USA-länkat :oops:
Vad säger ni om minimum transfer tid på JFK (New York)?

Hittat flyg från Sverige till Miami med mellanlandning i New York på 3.30 tim. Inrikesflyget är med JetBlue.... Vi brukar undvika mellanlandning i USA pga immigration + hämta bagage men priset för denna resa mot direkt eller mellanlandning i Europa skiljer sig avsevärt åt (60% dyrare!)

Vad är era erfarenheter? :)

Toppen