Senaste nytt

The trip to Bali and back again - by Sofia Backpacker ;-)

Kul rapport, Champagnen ser lika bärnstensgul ut som när jag åkte sist. Blir törstig bara jag tänker på den. Qatar tillhör mina favoriter. Enjoy!

Mycket trevlig rapport och fina bilder. Väntar själv på att få samla TP med Qatar. Var själv på Flores för ca 20 år sedan, skulle vara kul att återse. Appropå bidé, när är ju inte jag av rätt kön, men min bättre hälft är ju från Sicilien och åtminstone i Italien verkar detta var en mycket vanlig inredningsattiralj i badrummen.

Normalt är jag inte känslig för saker men en telefon på toa skulle jag bara använda om jag behövde ringa 112.
Annars så skulle jag behöva använda resten av min handsprit efteråt.

Tack för trevlig rapport!

Normalt är jag inte känslig för saker men en telefon på toa skulle jag bara använda om jag behövde ringa 112.
Annars så skulle jag behöva använda resten av min handsprit efteråt.

Tack för trevlig rapport!
Håll bara telefonen med en bit papper så är du ren.

Se upp - här är värsta bakteriehärden
Bakteriehärdarna där handhygien är a och o
Dörrhandtaget
Handfatet
Tvålbehållaren
Kranen
Lysknappen

Fem tips - så skyddar du dig mot bakterier
Tvätta händerna ordentligt med tvål och vatten och torka dem så att de blir ordentligt torra.
Lägg papper på toalettringen innan du sätter dig.
Om ringen är solkig torka av den med en bit papper.
Ta en bit papper i handen innan du tvättar händerna, så att du slipper ta direkt i kranen. Men det är ännu viktigare när du tvättat händerna. Då är de ju faktiskt rena.
Se om det finns någon krok att hänga eventuella väskor och ytterkläder på, så du slipper ställa dem direkt på golvet.
Använd armbågen när du öppnar toalettdörren.

Dock undrar jag varför bidéer fortfarande installeras på hotellrum. VEM använder såna?

Svaret finns i denna ganska gamla historia;
Amerikanskt par checkade in på hotell i Paris första gången i Europa
Hon hade aldrig sett en bide´tidigare så hon utbrast till portieren
"Oh how nice. Is this to wash the baby in!"
Portieren svarade artigt.
"No madam, it´s to wash the baby out"

OT men det visar sig att jag haft Sofia som trip leader på en liveaboard med Wicked en gång, kanske 2010?? :confused: Ha en härlig resa, ser fram emot fortsättningen på rapporten!

Flashpacker är nog benämningen på den som flyger i C , toaletten i rummet hos en backpacker brukar vara ett hål i golvet ;-)

Toppen