Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

henrik l

Medlem
Anlände förra torsdagen. Ingen byråkrati, dom har skippat arrival card. Dock har jag inte väntat så länge i fast track, typ 20 minuter. Den är f ö flyttad.
 

Lasse Kongo

Medlem
Landa för två veckor sedan. Som sagt innan inget arrival card som behövdes fylla i. Gick mycket smidigt att bli insläppt. Skulle säga max 10 minuters kö. Fortfarande lite turister. Varit i Bangkok, Hua Hin och Jomtien än så länge ska upp till Korat senare. Mer öppna restauranger och barer än när jag var här i januari såklart men tror Thailand har det riktigt jobbigt att få igång turismen ifrån Europa.
Flög Thai business hit. Var beredd på att det inte skulle hålla någon vidare kvalitet men ångrar nu att jag betalade för biljetten. Inte värt pengarna. Hem är det också Thai business men då är biljetterna betalda med poäng.
 
Anlände förra torsdagen. Ingen byråkrati, dom har skippat arrival card. Dock har jag inte väntat så länge i fast track, typ 20 minuter. Den är f ö flyttad.


Verkar vara en tillfällig borttagning.

 

Per N

Medlem
Landa för två veckor sedan. Som sagt innan inget arrival card som behövdes fylla i. Gick mycket smidigt att bli insläppt. Skulle säga max 10 minuters kö. Fortfarande lite turister. Varit i Bangkok, Hua Hin och Jomtien än så länge ska upp till Korat senare. Mer öppna restauranger och barer än när jag var här i januari såklart men tror Thailand har det riktigt jobbigt att få igång turismen ifrån Europa.
Flög Thai business hit. Var beredd på att det inte skulle hålla någon vidare kvalitet men ångrar nu att jag betalade för biljetten. Inte värt pengarna. Hem är det också Thai business men då är biljetterna betalda med poäng.
Är det för låg nivå på utbudet eller servicen, på Thai alltså?
 

Tostarp

Medlem
Vi hade också vid landning på BKK max 10min från plan till väska. Endast pass behövdes visas tillsammans med fingeravtryck.

Kändes lite som när man flög på åttio- och nittio-talet
 

Ge We

Medlem
Flög med THAI i royal silk för snart tre veckor sedan Arlanda till Bangkok. 359a som var drygt fyra år gammal. Fullt i business class. Tog en tur runt i economy class. Fanns några spridda tomma platser men i princip en full kärra. Första resan på denna sträcka på nästan tre år. Härligt plan att åka med. Min uppfattning är att servicen ombord hade förbättrats väsentligt. Inflight manager hälsade mej välkommen och tilltalade mej med mitt namn. Har gold card. Strax därefter kom en flygvärdinna och som också tilltalade mej med namn. Tyvärr ingen champagne predep. Men blev lovad att den kommer uppe i luften. Och det gjorde den. Jag satt vid en fönsterplats längst bak i kabinen. Serverades champagne först av alla. Begärde två glas. Och dom fyllde på hela tiden tills jag var tvungen att tacka nej. Piper Heidseck. Serveringen skedde på porslin och rätterna kom en och en. God mat och uppmärksam personal. THAI har ju minskat sin personal med cirka hälften. Känns som man gjort sej av med en del arbetsmätta personer. Jag har lång erfarenhet av just denna flyglinje. Servicen var i nivå på den som man får på THAI när man flyger bortom Bangkok.
Jag flög på en fri goldupgrade. Priset på biljetten för mina datum låg på cirka 32 000 sek. Helt vansinnigt pris enligt min åsikt.
På flygplatsen i Bangkok gick det väldigt smidigt. Pass och fingeravtryck. Ville se boardingkortet också. Fast track är flyttat till vänstra sidan. Snart väntar returen.
 

Lasse Kongo

Medlem
Är det för låg nivå på utbudet eller servicen, på Thai alltså?
Gammalt plan syns tydligt slitage på säte och hyllor. Trångt och svårt att hitta en bra position när stolen är i "sängläge" men det ju inget nytt. Servicen var riktigt dålig. Ingen champagne pre departure inget som erbjöds senare heller. Skulle välja maten på en ipad som flygvärdinnan visade. Där jag fatta det som att det var 2 kötträtter att välja på och 1 Thai rätt. Tog Thai. Dålig kvalitet på den mat som erbjöds. Inga val i övrigt utan efterrätten var frukttallrik och ost som delades ut. Fick fråga om dom hade konjak, det hade dom. Efter maten var det tydligt att det inte skulle bli någon mer servering då alla som jobbade spårlöst försvann.
Att Thai dragit ner på sin service nivå märks tydligt på den flygningen jag gjorde.
 

Ge We

Medlem
Några kommentarer om servicen på min hemresa med THAI i Royal Silk Bangkok till Stockholm. Lika bra service som på utresan. En flygvärdinna hälsade mej välkommen med mitt namn. Informerade om att flygtiden skulle bli 12 tim 10 min. Puh. Fick också information om att om jag blev hungrig senare under resan skulle jag bara säga till så fixar dom till nåt. Blev erbjuden champagne predep. Piper Heidsieck. Suverän service. THAI har lyft nivån till en helt annan höjd jämfört med precovid. Tidigare personal som led av arbetsmättnad verkar vara borta. Hade förbeställt mat. Men efter tre lounge besök med mat och dryck hade jag svårt att äta mer. Flygvärdinnan passade också på att bädda min stol när jag besökte toaletten. Planet var en 359a 5 år gammal. Mycket fräsch runt min stol. Satt vid en fönsterplats. Dock i den främre toaletten fanns det lagningar med silvertejp och några golvlister hängde lösa. Borde dom ju kunna fixa till tycker jag. Sammantaget en trevlig resa med uppmärksam och effektiv crew.
 

Philip G

Medlem
Hej! Jag kommer att åka ARN-BKK i C med Thai i början av december. Därefter vidare till MEL med Thai. Väl i BKK kommer vi ha ca 12h (05:45 - 18:20). Jag söker lite know-how på hur man optimerar denna mellanlandning. Vilka lounger har vi tillgång till? Behöver man något för att ta sig ur flygplatsen? Hinner man glida runt i stan? Ja, helt enkelt fria tyglar. Hur bör man nyttja dessa timmar? Alla tips uppskattas
 
Toppen