Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Tomas E

Medlem
Vad gäller med datum för sista spruta, i riskgrupp så tog 3:e i oktober.
Just gjort blodanalys för att se om jag byggt upp antikroppar med pfizer/biontech annars dags att starta ny vaccinering med Nouvavaxid (oklar stavning).

men jag åker om 4v och då kommer det ha gått 11 mån sen senaste dos.

ett tag (dock främst dos 2), så pratades det ju om 9 månader osv som ens vaccinering ansågs giltig osv.
Ingen aning om reglerna kring "timeout" från Thailands sida, men 1 sep finns det ju möjlighet att få en 4:e vaccindos i Sverige för de som är 18-64 år även om det f.n. inte verkar finnas någon tydlig rekommendation om att alla faktiskt ska ta den. Så om du bor i en region som är snabb i vändningarna kan du hinna ta en ny påfyllnadsdos och få ett färskt covidintyg (samt boostat immunförsvar) innan du åker.
 

trskial

Medlem
På Ving.se säger dom:

I Thailand är det inte längre krav på munskydd utomhus. Det rekommenderas dock att du fortfarande bär munskydd när du besöker banker, butiker, nattmarknader, sevärdheter och andra offentliga platser med större folksamlingar, samt i offentlig transport som buss och taxi.
 

mash

Medlem
Jag försöker förstå hur dom nya reglerna gäller för unga ovaccinerade barn (infant - 1 år) som reser tillsammans med fullvaccinerade föräldrar, men hittar ingen tydlig information. Kan någon hjälpa till att förstå vilka krav som ställs för dom?

Entry Thailand Frequently Asked Questions - TAT Newsroom har ju en formulering kring att barn i åldern 5-17 år är undantagna vaccinationskravet, men yngre barn nämns inte och jag misstänker att göra antigen eller PCR test på riktigt små barn är kanske varken lätt eller lämpligt.
 

squeezen

Medlem
Det göra numera inga slumpvis test på ankommande heller va (utöver ev vanlig body temp screening)?

jag har nämligen just haft covid och pker till Thailand om två v. Rester av viruset kan jag dröja sig kvar länge. Jobbigt om man ”tas åt sidan” vid random test.

i övrigt 4 doser i kroppen.
 
Det göra numera inga slumpvis test på ankommande heller va (utöver ev vanlig body temp screening)?

jag har nämligen just haft covid och pker till Thailand om två v. Rester av viruset kan jag dröja sig kvar länge. Jobbigt om man ”tas åt sidan” vid random test.

i övrigt 4 doser i kroppen.
Jag var där i juli/augusti. Om du är fullvaccinerad krävs bara vaccinationsbevis vid incheckning. Om du inte är vaccinerad krävs pcr. Inga slumpvisa kontroller eller temperatur mätningar vad jag såg
 
Toppen