Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Vad jag förstått är det sedan 23 Juni 2022 inte krav på mask alls men att hälsoministern starkt rekommenderar mask. Med det sagt är nog 99% av alla asiater jag sett här nere maskbeklädda. Det är mycket fler turister som verkar skita i mask helt, de få som finns. Jag själv kör mask enbart inomhus, public transport och taxi m.m.

På flighten ner med Thai var det i alla fall 4-5 pax i kabinen som totalt sket i masken och satt hela flygningen utan. Crew påtala aldrig till några av dessa personer att ta på sig masken heller så antingen är thailändarna för trevliga eller så är det inget kravo_O
 
Med andra ord som behövs det inte tas på när man går i hotellens publika utrymmen då?

Mitt Hotel i bankkok valde att ha krav på munskydd på hotellet. Det här var i slutet på Juni och början av Juli. Även fast reglarna för munskydd hade lättast, så satte hotellet upp en skrivelse att dom valde att ha krav på munskydd.
 

micke99

Medlem
Har varit 3 veckor i nord östra thailand nu. Som ni säger inget krav men 99.9% av thai har det inomhus utomhus helt galet vad denna sjuka regering lyckas skrämma befolkningen.

Mask över allt har dom men dela dricks glas o stoppa fingrar i mat är tydlingen inga problem. Och dra munskyddet under näsa gör de flesta och under halsen när man ej andvänder det. Så engångs munskydd är snarare 10 dagar känns de som.

Har varit på lotus, makro, big c etc utan mask man blir ej tillsagd pga de ej är krav längre.

Sen finns de vissa som tycker att de kan skapa egna regler att här skall banne mig mask bäras. Tex hotel restaurang etc. Då får de inte mina pengar och vips kan de göra ett undantag.
 
På flighten ner med Thai var det i alla fall 4-5 pax i kabinen som totalt sket i masken och satt hela flygningen utan. Crew påtala aldrig till några av dessa personer att ta på sig masken heller så antingen är thailändarna för trevliga eller så är det inget kravo_O
Om man skiter i masken så förstår jag helt och fullt varför man sen sitter utan mask. Var det måhända då bältesskylten var tänd så att de inte kunde gå på toaletten?
 

squeezen

Medlem
Vad gäller med datum för sista spruta, i riskgrupp så tog 3:e i oktober.
Just gjort blodanalys för att se om jag byggt upp antikroppar med pfizer/biontech annars dags att starta ny vaccinering med Nouvavaxid (oklar stavning).

men jag åker om 4v och då kommer det ha gått 11 mån sen senaste dos.

ett tag (dock främst dos 2), så pratades det ju om 9 månader osv som ens vaccinering ansågs giltig osv.
 
Toppen