Senaste nytt

Thai GUP1 - erfarenheter?

Om man ska ge sej på en gissning kan det ju vara så att man går ut med ett sånt här besked för att se reaktioner från marknaden. THAI rullar ju på som tåget. Det stora bekymret är brist på plan. Dom har beställt ett femtiotal Dreamliners och ett stort antal A 321or. Man håller säkert på och fastställer konfigurationen på dom nya planen. Dom har ju också återinfört Premium Economy men hittills bara på några rutter till Indien.

Men jag tror ändå att i slutänden så försvinner First class.

Låter rimligt att de tar bort om de inte kan skala upp. Och med dreamliners är ju inte direkt first särskilt smidigt. Dom är ju lite för små för det.

Hade varit trevligare om de lagt beslag på lika många 777X

Såg den lite skumma configen på PE till Indien. Men kändes som de körde två klasser på de flygen och skippade business.

Lite som när de körde på ARN med 747 och sålde PE i business och business i First. Det var tider det. Skyller de riktigt billiga kampanjpriserna i PE på att jag sen fastnade i C på alla långresor

Om man ska ge sej på en gissning kan det ju vara så att man går ut med ett sånt här besked för att se reaktioner från marknaden. THAI rullar ju på som tåget. Det stora bekymret är brist på plan. Dom har beställt ett femtiotal Dreamliners och ett stort antal A 321or. Man håller säkert på och fastställer konfigurationen på dom nya planen. Dom har ju också återinfört Premium Economy men hittills bara på några rutter till Indien.

Men jag tror ändå att i slutänden så försvinner First class.
Ja sina 6st parkerade A380 lär väl aldrig komma upp i luften igen.

Osäljbar är de nog också.

Låter rimligt att de tar bort om de inte kan skala upp. Och med dreamliners är ju inte direkt first särskilt smidigt. Dom är ju lite för små för det.

Hade varit trevligare om de lagt beslag på lika många 777X

Såg den lite skumma configen på PE till Indien. Men kändes som de körde två klasser på de flygen och skippade business.

Lite som när de körde på ARN med 747 och sålde PE i business och business i First. Det var tider det. Skyller de riktigt billiga kampanjpriserna i PE på att jag sen fastnade i C på alla långresor
De var tider det PE helst på övervåningen i 747-400........

Hade man riktig tur blev det equipment change till en äldre retrofittad individ med Angel lieflat stol med massage.

Ja sina 6st parkerade A380 lär väl aldrig komma upp i luften igen.

Osäljbar är de nog också.

Om jag har förstått det rätt så gjorde de fel vid konservering av motorerna när de ställde sina A380 under covid. Så krävs motorbyte på alla för att få upp dom i luften.

Så som du säger, osäljbara och sannolikt aldrig upp i luften igen. Det är nog också därför de står kvar på marken så synligt. Går helt enkelt inte att flytta dom med mer än pushback traktorerna…

Jag undrar hur GUP kommer ändras i samband med borttagning av First och intro av Premium Economy. Kanske lägre bokningsklasser ger PE medan högre ger C? Har jag missat om dom gått ut med info angående det?

Toppen