Om man ska ge sej på en gissning kan det ju vara så att man går ut med ett sånt här besked för att se reaktioner från marknaden. THAI rullar ju på som tåget. Det stora bekymret är brist på plan. Dom har beställt ett femtiotal Dreamliners och ett stort antal A 321or. Man håller säkert på och fastställer konfigurationen på dom nya planen. Dom har ju också återinfört Premium Economy men hittills bara på några rutter till Indien.
Men jag tror ändå att i slutänden så försvinner First class.
Låter rimligt att de tar bort om de inte kan skala upp. Och med dreamliners är ju inte direkt first särskilt smidigt. Dom är ju lite för små för det.
Hade varit trevligare om de lagt beslag på lika många 777X
Såg den lite skumma configen på PE till Indien. Men kändes som de körde två klasser på de flygen och skippade business.
Lite som när de körde på ARN med 747 och sålde PE i business och business i First. Det var tider det. Skyller de riktigt billiga kampanjpriserna i PE på att jag sen fastnade i C på alla långresor
