Senaste nytt

Thai Airways generellt Uselt!?

NotRyan

Medlem
Med den 777-200 som har kokongstolen som inte fixar 180 grader så var det inte roligt för de som hade betalat 25-30000kr.
Det var inte länge sedan det var top-notch :) Men efter att ha tillbringat alldeles för många resor i den stolen så håller jag med, dessa slip n slide sover man inte bra i...
 

apknug

Medlem
Bara glada minnen från Upper deck på 747:an från ARN - dryck och mat i överflöd, massor av personal, till och med utsmygandes från kabinväggarna (de där dolda vilutrymmena), måste varit minst 10 år sedan - någon som minns?
Ja för tusan, minns första resan i PE när den precis hade införts på ARN. Det var så länge sedan att jag ringde och bokade med Travellink, tjejen sa då att Thai har infört en ny class PE, det är gamla business class fast med ekonomi service. Ja va fan tänkte jag Thai var någorlunda bra även i ekonomi på den tiden kör på det!

Väl ombord på övervåningen i de äldre C stolarna så frågades hur man ville ha sin steak och sen började vagnarna rulla in först med hours devors ända till ostvagnen....
De hade tydligen ännu inte ändrat till separat PE service.

Efter det sjönk kvaliteten och kvantiteten på servicen år från år men var helt OK.

Jag flög mycket i Thais PE då min tjej var i branchen och det gick rätt smidigt att hitta agentbiljetter i U class som den hette om man inte åkte värsta högsäsong.

De kärror 747-400 som skulle flyga till ARN och CPH osäker på OSL var de nyaste 747-400 som ännu inte hade blivit retrofitted med de nya c stolarna vilka hade angel leiflat med massage funktion. Om man hade riktig tur så vart det equipment change till en retrofitted. Man hade järnkoll på individerna, är det HS-TGX eller TGG idag? Har vi tur och får lieflat.
 

ante_77

Medlem
Det var inte länge sedan det var top-notch :) Men efter att ha tillbringat alldeles för många resor i den stolen så håller jag med, dessa slip n slide sover man inte bra i...
Speciellt inte när man kastar in ett så gammalt plan 2019.
Det var tur att det var poäng jag använde och inte hostade upp en massa stålar för resan.
Men jag kan tänka mig att det inte bara var glada miner i kabinen de dagarna man flög 777-200
 

Attachments

  • IMG_8542.jpeg
    IMG_8542.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 227

tidyverse

Medlem
Vad är det senaste kring TG961: kan man förvänta sig champagne som pre-departure drink i business class? Eller är det endast alkoholfria alternativ som erbjuds före avgång?
 

Ge We

Medlem
Nej jag lyckas inte få champagne på TG961 pre dep på Arlanda. CC säger att dom inte har tillstånd från svenska myndigheter. Det kanske behövs ett sådant tillstånd. Jag vet inte orsaken bakom. THAI serverar alltid champagne pre dep på alla andra flygplatser jag har flygit från.

Senaste flighten i februari bad jag om champagne men fick nobben med ovan nämnda förklaring. Tog i stället ett glas av den mycket goda mandarinjuicen.

Vi kom upp i luften och skylten släcktes. Bara några minuter senare kom flygvärdinnan med ett glas med kall och god bubblande champagne. Snacka om service! Och det bästa av allt, hon lutade sej fram emot mej och sa let me know when you want more.

Sådan nivå på servicen är värt mycket. Dock en del avundsjuka blickar från några medpassagerare.
 

ante_77

Medlem
Nej jag lyckas inte få champagne på TG961 pre dep på Arlanda. CC säger att dom inte har tillstånd från svenska myndigheter. Det kanske behövs ett sådant tillstånd. Jag vet inte orsaken bakom. THAI serverar alltid champagne pre dep på alla andra flygplatser jag har flygit från.

Senaste flighten i februari bad jag om champagne men fick nobben med ovan nämnda förklaring. Tog i stället ett glas av den mycket goda mandarinjuicen.

Vi kom upp i luften och skylten släcktes. Bara några minuter senare kom flygvärdinnan med ett glas med kall och god bubblande champagne. Snacka om service! Och det bästa av allt, hon lutade sej fram emot mej och sa let me know when you want more.

Sådan nivå på servicen är värt mycket. Dock en del avundsjuka blickar från några medpassagerare.
Det ska bli intressant att resa med Thai från ARN. Det verkar vara rätt blandat bland recensionerna i dagsläget.
Om det är pre dep. Champagne eller inte är egentligen ointressant. Så länge inte kabinen är totalt nedgången och servicen och maten är ok så är jag egentligen nöjd.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Ricci

Medlem
Kollar lite på BKK-SIN och TG och de verkar ha nästan ha samma priser (dock runt 10%) som SQ i liknande datum i business.
Men tanke på vad man läser här, så är TG-C värt det priset kontra SQ-C på BKK-SIN-BKK?
 
Kollar lite på BKK-SIN och TG och de verkar ha nästan ha samma priser (dock runt 10%) som SQ i liknande datum i business.
Men tanke på vad man läser här, så är TG-C värt det priset kontra SQ-C på BKK-SIN-BKK?
Singapore Air är ju alltid stabilt.
Lite längre tur över Singapore men det kan det ju vara värt om man nu inte har tokbråttom ner till Singha och brottarlinnen…
Har du lång bytestid i SIN så är ju loungen bra och är det dagtid så kan ju dessutom poolen vara kul nån timme.
 

Ricci

Medlem
Singapore Air är ju alltid stabilt.
Lite längre tur över Singapore men det kan det ju vara värt om man nu inte har tokbråttom ner till Singha och brottarlinnen…
Har du lång bytestid i SIN så är ju loungen bra och är det dagtid så kan ju dessutom poolen vara kul nån timme.
För att klargöra, min fråga är hur de är nu efter.. Corona?
Snittade runt 5-10 besök tidigare till SIN innan SQ med olika flygbolag och från olika platser.
 
Toppen