Senaste nytt

Thai Airways generellt Uselt!?

För att klargöra, min fråga är hur de är nu efter.. Corona?
Snittade runt 5-10 besök tidigare till SIN innan SQ med olika flygbolag och från olika platser.

Jag har inte flyget SQ efter Covid. Men innan slog det alltid Thai på fingrarna. Tror även att de flyger med lie flat även på sträckan SIN-BKK på en hel del avgångar.

Då jag är halvthai brinner hjärtat lite extra för TG, därför hamnar jag nästan alltid på TG flyg till Asien. Men ska jag vara helt objektiv är de inte ens i närheten av SQ, på något område

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Sitter på TG652 BKK-ICN i deras 787 med fishbone säten. Känns fräschare, men gillar den andra kaninen mycket mer. Det blir liksom inte lika ombonat i den här kabinen.

I övrigt bra service, sovit en del nu på flyget, men så fort jag vaknade var flygvärdinnan hos mig och frågade om jag ville ha något att äta. Och så var dom och kollade till mig ett par gånger.

Internet funkar snabbt och bra, att det är samma pris på 5h som 11h flyg hade jag nog kanske justerat om jag ansvarade för det på TG.

Den största frustrationen på just ICN flyg är att de tänder skylten för bälten 30 min innan landning. Är det någon som vet om det är reglementen i Korea? Upplever att alla flyg till Korea gör på samma sätt, oavsett bolag. Drygt att sitta upprätt så länge och så slår de av wifi också, som jag verkligen inte förstår varför det inte kan vara på tills man står i gaten.

En fördel med Seoul är dock att deras mobilnät är rätt vasst, så brukar kunna få anslutning en liten stund innan landning

• Angry
Reactions: JNH
Vad är det senaste kring TG961: kan man förvänta sig champagne som pre-departure drink i business class? Eller är det endast alkoholfria alternativ som erbjuds före avgång?
Du kommer inte bli serverad champagne och de ljuger förstås ibland om orsaken, det krävs att de betalar "alkoholskatt" för att servera på backen. När jag flög "prestige linjen" LHR-BKK innan Jul var det samma sak ingen champagne innan take off. "It's not the Policy of the Company" var det lite mer korrekta svaret på besparingen.

Skickat från min 23021RAAEG via Tapatalk

Du kommer inte bli serverad champagne och de ljuger förstås ibland om orsaken, det krävs att de betalar "alkoholskatt" för att servera på backen. När jag flög "prestige linjen" LHR-BKK innan Jul var det samma sak ingen champagne innan take off. "It's not the Policy of the Company" var det lite mer korrekta svaret på besparingen.

Skickat från min 23021RAAEG via Tapatalk

Ja, det är säkert en besparingsorsak.
Sedan springer dom däremot ut med champagne direkt när seat belt skylten släcks.

Själv fick jag bra service på senaste flygningen. Men det kan vara lite missvisande då det bara var jag och min familj och en annan som delade på kabinen.

Hårdvaran var ju inte direkt ny och jag upplevde att den inte var direkt anpassad till A350. Man har kört med ”man tager vad man haver” och sedan har någon svåger, morbror eller annan bekant monterat dit alla säten.

Maten var ok och generellt så var det inte ”uruselt”. Det var helt ok även om man inte ligger i något toppskikt.

Sedan fångade jag upp tipset om tamarind tea. Rätt god om än lite Lipton Ice Tea vibbar.

På temat om jämförelsen mellan TG och SQ tidigare i tråden.

Gick in till SQ loungen på BKK precis. Vet inte riktigt när de öppnade den igen efter covid, men inte gått förbi och tittat förrän idag.

Att nivån är bättre är föga överraskande. Men det som verkligen förvånar mig är att utbudet av thaimat är riktigt mycket större än, både papaya sallad, pad thai, och mycket annat som är lokal thaimat.

I TGs egen lounge lyckas jag knappt hitta något som är lokalt thailändsk. Mycket märkligt.

Så ett tips för er som inte redan prova. Skippa thai loungen och bege er till SQ istället. De stänger dock 23.00, så ni hinner även klämma lite tid hos thai på väg till gaten om ni flyger till ARN eller CPH

På temat om jämförelsen mellan TG och SQ tidigare i tråden.

Gick in till SQ loungen på BKK precis. Vet inte riktigt när de öppnade den igen efter covid, men inte gått förbi och tittat förrän idag.

Att nivån är bättre är föga överraskande. Men det som verkligen förvånar mig är att utbudet av thaimat är riktigt mycket större än, både papaya sallad, pad thai, och mycket annat som är lokal thaimat.

I TGs egen lounge lyckas jag knappt hitta något som är lokalt thailändsk. Mycket märkligt.

Så ett tips för er som inte redan prova. Skippa thai loungen och bege er till SQ istället. De stänger dock 23.00, så ni hinner även klämma lite tid hos thai på väg till gaten om ni flyger till ARN eller CPH

Skickat från min iPhone med Tapatalkin
Instämmer till 100%. Bartendern gör även riktigt bra thailändsk te (olika sorter).

Bara glada minnen från Upper deck på 747:an från ARN - dryck och mat i överflöd, massor av personal, till och med utsmygandes från kabinväggarna (de där dolda vilutrymmena), måste varit minst 10 år sedan - någon som minns?
Jag minns den väl.
Även därnere var det "retrohistoria".
Saknar den gamla maskinen. Tycker fortfarande att 747an är det genom tiderna mest behagliga flygplanet.

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk

Nu på söndag blir det en tripp i "company policy " ekonomiklass.
Får se hur den flighten blir.

Den tidigare "positiva"trenden var bara en bump in the road. Usel service, cc hängde i galley så fort de kunde, ljummen mat som skulle vara specialbeställd seafood- var nån fisljummen "fisk", kallt som attan - tog 20 min innan jag fick extra filten.
Så allt var normalt.
Får se nu på hemresan.
Dock så var gatepersonalen extremt hjälpsamma med att fixa mig till en seat utan nån brevid- kudos till dem.

Toppen