0120 flighten igår blev inställd. Redan när jag såg gaten - A3 började jag ana lite ugglor i mossen. Under alla mina rel. många resor med dem har jag aldrig haft A piren som gate.
Väl inne så gick jag direkt till gate innan lounge och mycket riktigt - ingen kärra stod där så jag bokade ett rum till mig och min kollega direkt (lite på chans då det har hänt att min gut feeling har haft fel förr
). När jag kontaktade gate personalen så fick man de vanliga svaren
01:20 kom det sedvanliga att vi kommer med ny info om 30 min. Jag bad att få tala med högsta hönan på plats och där bad jag denne att redan nu gå ut med vad de egentligen vet så folk kan få komma till hotelrummen så fort som möjligt men icke.
Jag gick då till mitt hotellrum och de andra stackarna fick troligtvis genomlida den sedvanliga förvirringen med att Thai skall fixa rum och när de väl har gjort det så "lurar" de alla att gå via visa on demand istället för den "normala" immigration.
Ny avgångstid blev 1000 med kärran som kom från CPH 0610.
I loungen innan avgång träffade jag en snubbe som konfirmerade det "kaos" han fick genomlida. Hamnade på ett hotel 30 min från flygplats kl 04:45 efter att ha fått genomlida det jag misstänkte.
Det som stör mig är att Thai visste långt innan avgång att det skulle skita sig. Varför då inte ge passagerarna en "heads-up". Nu var det lugnt för mig och kollegan då min gut feeling visade sig vara rätt så vi släckte lampan 02:30, efter att ha ringt Thai och fått den nya avgångstiden confirmed .
Givetvis gick vi inte på tid (och synd på de 600EUR man hade fått om det var SAS eller om man hade SK bokning med Thai).
Väl ombord fick jag uppleva något som jag fick uppleva förr - de hade superb service, troligtvis "order from higher power", to treat "them" well on this flight