Senaste nytt

Thai Airways generellt Uselt!?

Flög Arn-Bkk
Crew va bra, och allerta.
Jag dricker inte alcohol så kan inte uttala mig ang den ev servering.
Maten var bra, dock är deras inredning rejält slitna, det drar ner betyget från mig ganska mycket. Så mjukvaran var bra men hårdvaran är inte så bra.
 
När jag landade i BKK så visade det sig när jag väntat på alla väskor trots prio att någon tagit min väska...
Såg på airtagen hur den åkte på motorvägen utanför...
Jag anmälde direkt och visa på paddan.
Det fanns en samma modell och färg men betydligt mindre än min på bandet så den tog Thai personalen och sa att dom skulle kontakta ägaren.
Jag landade 06, kl 23 så va min väska levererad till hotellet, från andra sidan Thailand. Välldigt bra hanterat och snabbt levererat. Kl 14 va väskan lokaliserad, kl 19 va den tillbaka på BKK och 22-23 ringde hotellet att den anlänt.
Bra Thai!
 
Finns väl en viss kung som flyger till och ifrån Tyskland ibland. Jag vet hans syster (prinsessan) flyger first till London med Thai ibland. Har lyckats pricka in detta vid två tillfälle och servicen blir lite lidande för en. Så att den skulle kunna flyga till München tror jag,
Brukar stå en 737 parkerad i München från Thailändska flygvapnet så det är den han använder mest. Sen finns det en A340-500 med som behöver rastas lite då o då ;)
 

hco

Medlem
När jag landade i BKK så visade det sig när jag väntat på alla väskor trots prio att någon tagit min väska...
Såg på airtagen hur den åkte på motorvägen utanför...
Jag anmälde direkt och visa på paddan.
Det fanns en samma modell och färg men betydligt mindre än min på bandet så den tog Thai personalen och sa att dom skulle kontakta ägaren.
Jag landade 06, kl 23 så va min väska levererad till hotellet, från andra sidan Thailand. Välldigt bra hanterat och snabbt levererat. Kl 14 va väskan lokaliserad, kl 19 va den tillbaka på BKK och 22-23 ringde hotellet att den anlänt.
Bra Thai!

Exakt samma sak har hänt mig -- också på BKK. Såg en väska med snarlik färg som åkte runt... Då hade jag ingen tag i väskan. Minns inte om jag flög med Thai eller annat bolag men det var snabbt ordnat av bolaget.

Den upplevelsen var en av orsakerna till att jag nu har klistrat diverse klistermärken på väskan.
 

JacobGBG

Medlem
Exakt samma sak har hänt mig -- också på BKK. Såg en väska med snarlik färg som åkte runt... Då hade jag ingen tag i väskan. Minns inte om jag flög med Thai eller annat bolag men det var snabbt ordnat av bolaget.

Den upplevelsen var en av orsakerna till att jag nu har klistrat diverse klistermärken på väskan.

Denna typ av ground service brukar väl däremot nästan uteslutande skötas av tredje part?
 
  • Gilla
Reactions: hco

Johannes80

Ny medlem
Flög TG318 Mumbai - Bangkok inatt. Flygplanstyp: Boeing 777-200 (gammalt som fan kändes det)

Ingen Champagne innan takeoff Men väl i luften så gick det att få.
Flygpersonalen bar fortfarande mask
Inga menyer men maten var god
 

Attachments

  • IMG_1436.jpeg
    IMG_1436.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 161
  • IMG_1437.jpeg
    IMG_1437.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 160

Hachans

Medlem
Flög från Köpenhamn till Bangkok igår. Planet var bara tio år gammalt och kändes slitet, och när jag tappade en gaffel kände jag att jag önskade jag inte lyst med ficklampa på golvet för det var rejält skitigt.

MEN! Servicen var kanon, maten god och toaletten hölls spotless hela flygningen. Så att förutom att det var rejält lortigt på golvet och i skarvarna på sätet, och att inredningen är rejält skamfilad så är det helt okej.

Menyer fick vi men ingen champagne innan avgång.

Lite trångt i mittensätena dock för benen. Det går bara att ligga på ett håll om man vill ligga på sidan och då knäflirtar man med grannen. Nu gör jag ju det i vanliga fall med min sambo ändå, men lite awkward med en okänd person.
 
0120 flighten igår blev inställd. Redan när jag såg gaten - A3 började jag ana lite ugglor i mossen. Under alla mina rel. många resor med dem har jag aldrig haft A piren som gate.
Väl inne så gick jag direkt till gate innan lounge och mycket riktigt - ingen kärra stod där så jag bokade ett rum till mig och min kollega direkt (lite på chans då det har hänt att min gut feeling har haft fel förr :)). När jag kontaktade gate personalen så fick man de vanliga svaren :) 01:20 kom det sedvanliga att vi kommer med ny info om 30 min. Jag bad att få tala med högsta hönan på plats och där bad jag denne att redan nu gå ut med vad de egentligen vet så folk kan få komma till hotelrummen så fort som möjligt men icke.
Jag gick då till mitt hotellrum och de andra stackarna fick troligtvis genomlida den sedvanliga förvirringen med att Thai skall fixa rum och när de väl har gjort det så "lurar" de alla att gå via visa on demand istället för den "normala" immigration.
Ny avgångstid blev 1000 med kärran som kom från CPH 0610.
I loungen innan avgång träffade jag en snubbe som konfirmerade det "kaos" han fick genomlida. Hamnade på ett hotel 30 min från flygplats kl 04:45 efter att ha fått genomlida det jag misstänkte.
Det som stör mig är att Thai visste långt innan avgång att det skulle skita sig. Varför då inte ge passagerarna en "heads-up". Nu var det lugnt för mig och kollegan då min gut feeling visade sig vara rätt så vi släckte lampan 02:30, efter att ha ringt Thai och fått den nya avgångstiden confirmed .
Givetvis gick vi inte på tid (och synd på de 600EUR man hade fått om det var SAS eller om man hade SK bokning med Thai).
Väl ombord fick jag uppleva något som jag fick uppleva förr - de hade superb service, troligtvis "order from higher power", to treat "them" well on this flight ;)
 

JacobGBG

Medlem
Jag gick då till mitt hotellrum och de andra stackarna fick troligtvis genomlida den sedvanliga förvirringen med att Thai skall fixa rum och när de väl har gjort det så "lurar" de alla att gå via visa on demand istället för den "normala" immigration.

Kan du detaljera vad detta är för tankesätt och syfte?
 
Toppen