Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

F

FCT

Guest
Såg precist att Thai har ändrat 1-2-1 CPH-HKT vintern 2015/2016 till 2-2-2 ?!? Detta ändrades från igår till idag. Betyder det att Thai går bort ifrån 777-300ER inför vintern 2015/2016 eller är det något som justeras tillbaka igen? Såg biljetten igår kväll men bokade idag...bummer om det inte ändras tillbaka. Gamla Thai C är inget vidare...
Är det ändrat på alla avgångar eller bara någon enstaka?
 

DeJuWa

Medlem
Är det ändrat på alla avgångar eller bara någon enstaka?
Vad jag kunde se är det ändrat för avgånger +/- några veckor. Gäller även ARN-HKT...

Jag sitter med biljetter på Finnair CPH-HEL-HKT och retur HKT-HEL-CPH på C. Dock är Finnair C inte en personlig favorit + HKT-HEL är dagsflygning...Lite enklare med Thai CPH-HKT och HKT-BKK-CPH som båda är nattflygningar.

Dock är gamla Thai C ingen höjdare CPH-HKT...men nog fortfarande bättre än Finnair C. Och det ska gärna vara 777-300ER BKK-CPH i U...
 
Last edited:

JonW

Medlem
Dock är gamla Thai C ingen höjdare CPH-HKT...men nog fortfarande bättre än Finnair C.
Om du prompt måste åka direkt t HKT så stämmer det nog. Men kan du tänka dig kroken över BKK, så slår AY både gamla o nya TG C alla dar i veckan på vintrarna. Speciellt som AY89 blir med A350 från 4 dec...
 
F

FCT

Guest
Om du prompt måste åka direkt t HKT så stämmer det nog. Men kan du tänka dig kroken över BKK, så slår AY både gamla o nya TG C alla dar i veckan på vintrarna. Speciellt som AY89 blir med A350 från 4 dec...
Slår? Beror på vilka preferenser man har. Glöm inte att AY innebär en annan allians, och två byten.
 

DeJuWa

Medlem
TG960 ska det vara:eek:
TG222 var bara ett anslutningsflyg. Satte visst kaffet i halsen.
Jag är alltså orolig för BKK-ARN
Hm...TG960 är BKK-ARN och ser för närvarande ut som; C24U18Y306
Jag tror endast det är direktflygningar från ARN/CPH till HKT som har bytts. MEEEN kommer kanske bytas tillbaka igen som förra året?
 

DeJuWa

Medlem
Slår? Beror på vilka preferenser man har. Glöm inte att AY innebär en annan allians, och två byten.
Exakt.

Pro TG:
Direkt till HKT ner som nattflygning
Hem med nattflygning från BKK till CPH
Eurobonus (om det nu är en fördel ;-)
Nattflygningar med barn är MYCKET enklare.

Pro AY:
Möjlighet till a350 om man går via BKK (dock ett extra byte vilket ger 3 flygningar)
Billigare (dock inte om vi ska via BKK med a350)
 
Toppen