Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

Exakt.

Pro AY:
Möjlighet till a350 om man går via BKK (dock ett extra byte vilket ger 3 flygningar)
Billigare (dock inte om vi ska via BKK med a350)
A350 går att få för 17800 ex CPH (13800 ex ARN) Även om man lägger på 1500 för BKK-HKT t o r så kommer man nog klart under TG:s C-pris.
TG:s U-pris är lägre men då får man ju å andra sidan väga in U-nackdelarna i form av ingen lounge, sämre poäng, sämre mat o dryck etc.

Och såvitt jag vet så får man byta två gånger med Finnair även närman åker C-klass. :rolleyes:
Eftersom resonemanget inkluderade jämförelser gamla TG C kontra nya TG C och antal byten torde vara desamma i båda fallen, drog jag slutsatsen att jämförelserna i första hand avsåg själva l/h C-produkten.

Vi får hoppas att man får ordning på saker och ting.. Thai är ju rejält pressat som det är! Det finns nog flera här inne som innerst inne skulle avråda att boka Thai av flera olika anledningar.
Men jag antar att det är just därför det har varit så "lätt" att få till bra Awardplatser för många personer med dem.
Jag hoppas verkligen att vi får behålla 777-300ER konfiguration på Norden BKK.. Vad tror ni?

Jag hörde på SR Morgonekot resandet till Thailand hade minskat efter attentaten i föra veckan, främst från Kina som har gått ner med över 350 %
350 % är en rejäl minskning.
Off topic svar.

Lite konstigt formulering av SR.

T ex om 100.000 besökare blir 35.000 besökare då är det 65% minskning, inte 350%.
Om 100.000 besökare blir -250.000 besökare (är det möjligt?), i teori är det 350% minskning.

Toppen