Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

När Thai startade upp rutten för några år sedan flög man bara med 340-500. Detta flygplan orsakade förluster för Thai var man än flög så när Thai groundad alla sina A340-500 (4 st) flög man linjen med 777-200 ER fram tills man fick den nya 777-300ER (hösten 2013)
747 var på gång för vinterprogramet 2013/2014 men ändrades till 777-300ER.
747 har aldrig flygit på Oslo annat än vid något enstaka tillfälle p.g.a. plan brist.
 
När Thai startade upp rutten för några år sedan flög man bara med 340-500. Detta flygplan orsakade förluster för Thai var man än flög så när Thai groundad alla sina A340-500 (4 st) flög man linjen med 777-200 ER fram tills man fick den nya 777-300ER (hösten 2013)
747 var på gång för vinterprogramet 2013/2014 men ändrades till 777-300ER.
747 har aldrig flygit på Oslo annat än vid något enstaka tillfälle p.g.a. plan brist.

Jag har för mig att dom flög under en kort period med 747 på Oslo, i alla fall var det schedulerat så. Vad som verkligen damp ner på Gardermoen får andra svara på :) Kollade rätt mycket på awardresor under en period och såg en hel del 747-flighter. Sedan var det 777-200 LR dom körde på Oslo, inte -ER versionen :)

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:
Poängen är att OSL inte var första flygplatsen i Skandinavien att få de nya 77W i reguljär trafik. Först var CPH, sedan ARN och sist OSL.
 
Jag har för mig att dom flög under en kort period med 747 på Oslo, i alla fall var det schedulerat så. Vad som verkligen damp ner på Gardermoen får andra svara på :) Kollade rätt mycket på awardresor under en period och såg en hel del 747-flighter. Sedan var det 777-200 LR dom körde på Oslo, inte -ER versionen :)

Mvh
/NotRyan

Thai äger inga 777-200 LR (Airfleets)
Det är riktigt att 747 låg inne i bokningssytemet under en tid men ändrades innan det blev verklighet
 
Poängen är att OSL inte var första flygplatsen i Skandinavien att få de nya 77W i reguljär trafik. Först var CPH, sedan ARN och sist OSL.

Absolut, men #197 sa bara att Olso var först med 777 (vilket dom var, inte samma version som senare kom till Skandinavien men än dock en 777), sen slängde du in information om både 346 och 747 i mixen som inte stämde. Jag försökte bara få klarhet i det hela.
 
Absolut, men #197 sa bara att Olso var först med 777 (vilket dom var, inte samma version som senare kom till Skandinavien men än dock en 777), sen slängde du in information om både 346 och 747 i mixen som inte stämde. Jag försökte bara få klarhet i det hela.
Sorry, blandade ihop 345 och 346 (kan knappt se skillnad på dessa två modeller). Thai flög definivt 744 till OSL under en period dock.

Eftersom det var den nya 77W-modellen som diskuterades så förutsatte jag att det var den som åsyftades.
 
Toppen