Senaste nytt

Test av Ryanair inrikes

Bra "moralkakor"
Ni handlar inga kläder från bolag med internationell tillverkning heller, eller kollar du alla leden av arbetsförhållanden även där?

Chokladen ni kanske äter var helg, kaffet ni dricker. Vilka certifieringar har den och hur säkerställs dess arbetsförhållanden längst ner leden?
Det finns många många bolag i vår närhet med bra mkt sämre arbetsförhållanden än Ryan Air

Jag säger absolut inte Ryan Air är några helgon och det finns mkt smuts i leden, men det inlägget tyckte personligen inte jag tillförde speciellt mycket till diskussionen =)

Vad de gör jävligt bra är att tjäna pengar och skapar publicitet.
Folk vill ju bevisligen både jobba för dem och resa med dem.

Jag tycker det är rejält utanför vad ämnet var att ta upp alla dessa saker, men det är konstigt att det bara blir de här diskussionerna så fort Ryan Air kommer på tal, men aldrig annars.....

Jag väntar fortfarande på att Ryan ska införa interkontinentala flygningar, med en businesskabin som har både ”Beds & Blowjobs”. (Nej jag vill inte åka den).

Några av er minns säkert denna presskonferens:

När tolken inte ville översätta denna typ av språkbruk utlystes en tävling (ännu en kampanj på temat sex) där man erbjöd en gratis resa till den person som kunde översätta ordet ”Blowjobs” till tyska.

”We are surprised that the translator did not find any German word for 'Blowjobs'. Ryanair's Linguistic Department will offer one free return flight to a destination of your choice, for travel from October to December (including taxes and charges) to the first Ryanair passenger translating 'Blowjobs' into German language".”

Läs mer: Beds and Blowjobs with Ryanair – BeliefMedia Finance & Mortgage Broker Digital Marketing

Ryanair har länge varit kända för sina bristande arbetsförhållanden och hur man använt sig av att sexualisera kvinnor kroppar i sina reklamkampanjer, så ingen blev väl förvånade.

Se nu inte detta som ett moralinlägg, det är bara en del av vår nutidshistoria, även om Ryan känns sunkiga i fler aspekter än den gula inredningen :)

För den som vill läsa mer
The best (and worst) of Michael O'Leary's surprise announcements
”Blowjob en symbol för lyx” | SvD
2

Visa bifogad bild 123412
Visa bifogad bild 123413

Mitt exempel GOT-ARN blir en Ryan Air Regular då den är jämförbar med SAS Go Light.
Det skiljer ca 160 kr för avgången vid 16 tiden, om det är värt eller inte värt är upp till den som betalar.

Kuriosa ang. de små detaljerna är SAS morgonavgång där Go Light inte är billigast.

EDIT: Absolut inte ett inlägg för att försvara SAS, vilket framgår av mitt ursprungliga inlägg.
Det du gör är att välja billigaste, klicka förbi några steg och sedan väljer till Priority.

Attachments

• 3286FC2B-5065-49DB-A0D2-70B3D69E10C8.png
    3286FC2B-5065-49DB-A0D2-70B3D69E10C8.png
    145,1 KB · Visningar: 208
Som sagt du tittar fel kontra vad jag menade för tillägg.
Välj 79 kronors biljetten och klicka vidare så kommer det här valet.
Oftast räcker väll en carryon a 10kg och en fullpackad rygga för 2 veckor resande för mig varje fall =)

Screenshot_20211114_131036_com.ryanair.cheapflights.jpg

Visa bifogad bild 123412
Visa bifogad bild 123413

Mitt exempel GOT-ARN blir en Ryan Air Regular då den är jämförbar med SAS Go Light.
Det skiljer ca 160 kr för avgången vid 16 tiden, om det är värt eller inte värt är upp till den som betalar.

Kuriosa ang. de små detaljerna är SAS morgonavgång där Go Light inte är billigast.

EDIT: Absolut inte ett inlägg för att försvara SAS, vilket framgår av mitt ursprungliga inlägg.

Som sagt du tittar fel kontra vad jag menade för tillägg.
Välj 79 kronors biljetten och klicka vidare så kommer det här valet.
Oftast räcker väll en carryon a 10kg och en fullpackad rygga för 2 veckor resande för mig varje fall =)

Visa bifogad bild 123415
Då lärde jag mig något idag också [utan någon ironisk underton].

Mrs. GOTBound flög GOT-ARN-GOT tidigare i veckan och om jag känt till detta hade vi sparat ytterligare några 100 lappar då hon köpte två Regular biljetter. SAS skulle ha ca 2 700 kr t&r, SJ 1 500 kr t&r, Ryan Air 700 kr t&r för en resa som bokades kvällen innan.

Jag må gilla Ryan, men deras app och hemsida är krånglig och det såklart av en anledning, de vill ju folk aka köpa en dyrare biljett :p
Men om man lägger tid och har lite erfarenhet av den funkar den rätt OK.
Så även med Easyjet, Wizz och Vueling som jag flugit en del med senaste åren.

Då lärde jag mig något idag också [utan någon ironisk underton].

Mrs. GOTBound flög GOT-ARN-GOT tidigare i veckan och om jag känt till detta hade vi sparat ytterligare några 100 lappar då hon köpte två Regular biljetter. SAS skulle ha ca 2 700 kr t&r, SJ 1 500 kr t&r, Ryan Air 700 kr t&r för en resa som bokades kvällen innan.

Det finns många aspekter att ta hänsyn till här, men en diskussion om personalpolitiken och liknande riskerar ju bara att balla ur, så jag ber er att helst inte ta den på BC alls men i vilket fall att inte ta den i den här tråden som handlar om passagerarupplevelsen. Tack.
Då priset verkar vara en relevant det av ”passagerarupplevelsen” i diskussionen här så bör man ta med även den aspekten. Men, point taken. I rest my case.

Intressant, gäller detta även inrikes Sverige?...

Beställ en måltid och spara mer!
Förbeställ måltider innan du flyger för att dra fördel av mer bekvämlighet och ännu större besparingar. Gör det enkelt att flyga genom att lägga till dem i din bokning nu och spara från 10 % jämfört med priser ombord med våra måltidserbjudanden. Beställ i förväg så får du prioriterad service före de andra passagerarna ombord. Passagerare kan köpa 25 € kredit för endast 20 €! Med detta erbjudande blir du serverad först och du har många olika produkter att välja mellan. Detta erbjudande kan endast förbeställas online. Klicka här för att se en översikt över måltidserbjudandet.

Sprit- och mixererbjudande
Få en spritdryck till halva priset med detta fantastiska erbjudande. Köp två valfria spritdrycker och en mixer för 11 €.

Meal Deals

https://www.ryanair.com/content/dam/ryanair3/2021/inflight/magazines/10/Winter-21-Getaways-Cafe.pdf

Bra "moralkakor"
Ni handlar inga kläder från bolag med internationell tillverkning heller, eller kollar du alla leden av arbetsförhållanden även där?

Chokladen ni kanske äter var helg, kaffet ni dricker. Vilka certifieringar har den och hur säkerställs dess arbetsförhållanden längst ner leden?
Det finns många många bolag i vår närhet med bra mkt sämre arbetsförhållanden än Ryan Air

Jag säger absolut inte Ryan Air är några helgon och det finns mkt smuts i leden, men det inlägget tyckte personligen inte jag tillförde speciellt mycket till diskussionen =)

Vad de gör jävligt bra är att tjäna pengar och skapar publicitet.
Folk vill ju bevisligen både jobba för dem och resa med dem.

Jag tycker det är rejält utanför vad ämnet var att ta upp alla dessa saker, men det är konstigt att det bara blir de här diskussionerna så fort Ryan Air kommer på tal, men aldrig annars.....

2

Jag tycker att du missuppfattar mitt inlägg. Som jag skrev så var det inte menat att peka moralpinnar utan snarare att lyfta hur deras marknadsföring sett ut genom åren. Det är väl ganska naturligt hur kopplingen finns till detta forum, eftersom det är ett flygbolag och det handlar om flyg. Jag har inte bojkottat Ryanair, utan flög med dom senast 2016 mellan Skellefteå och Girona. Anledningen till att jag skrev att jag inte ville åka med deras ”Beds and Blowjobs” var för att ingen skulle tolka mig som en mansgris som tycker detta vore coolt. Jag tycker bara det är oskönt att sälja på sex, oavsett marknad, men att bojkotta, det är jag för snål för :)

Varför du drar upp kläder och choklad i jämförelsetalen förstår jag inte, detta är väl ett forum för flyg och transport ;)

Choklad och kaffe serveras ombord på samtliga flyg och din First Pyjamas är ju tillverkad någon stans... ;)

Jag tycker att du missuppfattar mitt inlägg. Som jag skrev så var det inte menat att peka moralpinnar utan snarare att lyfta hur deras marknadsföring sett ut genom åren. Det är väl ganska naturligt hur kopplingen finns till detta forum, eftersom det är ett flygbolag och det handlar om flyg. Jag har inte bojkottat Ryanair, utan flög med dom senast 2016 mellan Skellefteå och Girona. Anledningen till att jag skrev att jag inte ville åka med deras ”Beds and Blowjobs” var för att ingen skulle tolka mig som en mansgris som tycker detta vore coolt. Jag tycker bara det är oskönt att sälja på sex, oavsett marknad, men att bojkotta, det är jag för snål för :)

Varför du drar upp kläder och choklad i jämförelsetalen förstår jag inte, detta är väl ett forum för flyg och transport ;)

Toppen