Senaste nytt

Taxfree alkohol och planbyten

Nu är jag på väg till flygplatsen igen, flyger San Francisco - Köpenhamn - Göteborg (med SAS). Någon som vet hur det är i Köpenhamn, är det ny säkerhetskontroll där? Alltid så förbannat lurigt om man måste slänga sina nyinköpta flaskor eller ej. Någon som vet?

Yes så du får gå ut och checka in väskan om du vill ha de kvar
Detta ställer jag mig lite frågande till. Nu har jag förvisso inte åkt så speciellt mycket USA-CPH men senast för en månad sedan ORD-CPH och även anlänt från PEK en rad gånger och endast vid undantagsfall har det varit en extrainsatt säkerhetskontroll vid gate. Samtliga gånger har jag haft transfer till Sverige. Var menar du att säkerhetskontrollen skulle vara?

Hade extra säkerhetskontroll PVG-CPH-ARN förra veckan samt detsamma EWR-CPH-ARN i höstas. Kanske bara haft otur

Jag får helt enkelt köpa något billigt och testa!
Men om det är extra säkerhetskontroll vid gate så borde väl en förseglad taxfree-påse ändå vara ok tycker jag.

Jag ska resa Edinburgh --> CPH --> GOT om några dagar, och har blivit ombedd att köpa med mig lite specialwhiskey till en kollega. Det är ett kort byte på CPH så jag vill inte behöva krångla med security - är det någon som är mindre förvirrad än jag som kan säga om det kommer funka eller ej?

Transportstyrelsens regler är inte till någon hjälp, är jag rädd.

Toppen