Senaste nytt

TANKAR FÖR BusinessClass FRAMÖVER

Nemo

Medlem
Apropå diversitet! Det nämndes redan av @Sofia att var är det feminina? Javisst, jag håller med om det. Hur skulle det vara med sakråd till den omedvetna karriärkvinnan som reser i tjänst? Har inte precis sett skymten av något till denna målgrupp. Åtminstone min ex gillade att besöka lounge och dricka champagne ombord. :p
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Värva Sofia Hedstrom: AKA Sofia Headstrong som skribent, @dashboard aka @Jason BusinessClass
 

gdaily

Medlem
Farnborough resorna har väl aldrig varit officiella event? Vilket en ölprovning skulle bli om bc ordnade det med sas.
Oavsett i vilken form det blir hoppas jag verkligen att det går att få till ett event med ölprovning, antingen officiellt eller inofficiellt.
Jag menar inte att BC ska ordna ett officlett event med SAS á la DC-trean, jag menar att BC borde kontakta bryggaren, boka ett datum, ge förslag på lämpliga flighter och säga "grabbar och tjejer, nu kör vi, vi har 30 platser på provningen, vilka är på? Boka er resa och meddela här i tråden". Precis som Farnborough alltså.
 

palmen

Moderator
Jag menar inte att BC ska ordna ett officlett event med SAS á la DC-trean, jag menar att BC borde kontakta bryggaren, boka ett datum, ge förslag på lämpliga flighter och säga "grabbar och tjejer, nu kör vi, vi har 30 platser på provningen, vilka är på? Boka er resa och meddela här i tråden". Precis som Farnborough alltså.
Skillnaden är ju dock att Farnbourogh är ett event som blir av oavsett om någon från BC åker eller inte. Ska man styra upp ett event med SAS och prova Mikkeller krävs det lite mer än bara ge ett schema och se hur många som dyker upp skulle jag gissa på.

Det är dock inget som hindrar någon att kontakta SAS i frågan för att se om det går att få ihop ett datum som passar och sen låta intresserade boka in sig och fixa sina egna resor och eventuella hotell.
 
Last edited:
Hur gick det med den där prioriteringen som du skrev om för två veckor sedan? Jason kom tillbaka för drygt en vecka sedan och ni skulle prioritera att svara i denna tråd. Det har varit grymt tyst. Det enda jag läst från Jason är när han ifrågasatte en medlem. Tråkigt om ni och moderatorteamet dras med i detta.
Jag citerar mig själv. @palmen, du som är moderator kan kanske beskriva lite hur prioriteringen att svara i den här tråden har gått för Jason? Sitter han och grubblar på sin kammare över svar eller struntar han i det? Anledningen att jag frågar dig är att ett svar skulle komma från Jason eller moderatorteamet.
 
Jag citerar mig själv. @palmen, du som är moderator kan kanske beskriva lite hur prioriteringen att svara i den här tråden har gått för Jason? Sitter han och grubblar på sin kammare över svar eller struntar han i det? Anledningen att jag frågar dig är att ett svar skulle komma från Jason eller moderatorteamet.

Enligt Jason´s profil var han senast inloggad den 14 nov så att få svar från honom verkar ta lite tid.
Han kanske driver andra forum !?
 

palmen

Moderator
Jag citerar mig själv. @palmen, du som är moderator kan kanske beskriva lite hur prioriteringen att svara i den här tråden har gått för Jason? Sitter han och grubblar på sin kammare över svar eller struntar han i det? Anledningen att jag frågar dig är att ett svar skulle komma från Jason eller moderatorteamet.
Lite svårt för mig att tala om vad någon annan gör, är inte det lite mycket begärt?
Jag vill inte lova något, säger jag att det kommer svar på tisdag och det inte gör det får man skit för det. Säger jag ingenting så är folk missnöjda med det också.
Det enda jag vet är att vi tagit upp frågan i alla fall om att besvara allt ni vill veta. Det är dock en massa frågor i tråden och allt går kanske inte att svara på heller.
 
Lite svårt för mig att tala om vad någon annan gör, är inte det lite mycket begärt?
Jag vill inte lova något, säger jag att det kommer svar på tisdag och det inte gör det får man skit för det. Säger jag ingenting så är folk missnöjda med det också.
Det enda jag vet är att vi tagit upp frågan i alla fall om att besvara allt ni vill veta. Det är dock en massa frågor i tråden och allt går kanske inte att svara på heller.
Okej, jag byggde det på vad @agehall skrev, att frågan var prioriterad och att efter Jason kom tillbaka för snart två veckor sedan skulle det komma svar, antingen från Jason direkt eller från moderatorteamet. Därav min fråga till dig, den var inte riktad till @palmen utan @moderatorteamet (du är väl fortfarande med där?)

Med tanke på den kompakta tystnad så är väl den skit som riktas mot Jason ganska befogad just nu?
 

palmen

Moderator
Jag tycker mig se flera förändringar utifrån de kommentarer som ni kommit med tidigare, de kanske dock har gått obemärkt förbi för andra?
Material från medlemmar av forumet publiceras nu även på förstasidan. Vissa andra reportage har inte synts till på ett tag.

Om du tycker skiten är befogad får det stå för dig. Jag kommer inte lägga in några värderingar i den frågan för att eventuellt lägga ännu mer ved på elden.
Som moderator är min huvudsakliga uppgift att ha koll på forumet och ta hand om anmälningar mm som kommer in. Hittar vi roliga trådar eller intressant info försöker vi dela med det till övriga i teamet också.
 
Jag tycker mig se flera förändringar utifrån de kommentarer som ni kommit med tidigare, de kanske dock har gått obemärkt förbi för andra?
Material från medlemmar av forumet publiceras nu även på förstasidan. Vissa andra reportage har inte synts till på ett tag.

Om du tycker skiten är befogad får det stå för dig. Jag kommer inte lägga in några värderingar i den frågan för att eventuellt lägga ännu mer ved på elden.
Som moderator är min huvudsakliga uppgift att ha koll på forumet och ta hand om anmälningar mm som kommer in. Hittar vi roliga trådar eller intressant info försöker vi dela med det till övriga i teamet också.
Visst är det kanon med bättre artiklar på förstasidan. Inser att det är svårt att få ur något av moderatorteamet och även Jason. Lika bra att inte klaga på detta. Istället får vi fokusera på att få ersättning från SAS för att vi inte får nya kabinen och från Lufthansa för att vi får van och inte Porsche från FCT. Det är ju de riktiga problemen i våra liv ;), samt såklart vinet i SAS business.
 
Toppen