Senaste nytt

TANKAR FÖR BusinessClass FRAMÖVER

Det känns direkt o-seriöst att copy paste en introduktion. Som i skolan när man fick en uppgift. Gå nu inte och kopiera utan skriv med egna ord!

Text + bild från lemiami.com

Businessclass.se

'Paul J DeVries är en frilansande reseskribent som tidigare har arbetat för bland annat HotelChatter.com och Jaunted.com. Paul har sin bas i London, så han vet allt vad som finns att veta om stadens hotell, men håller sig också uppdaterad på allt det nya som händer på många destinationer världen runt. När han inte kollar upp nya hotell, undersöker han gärna hur flygbolagen sköter sig och vilka inflightprodukter som verkligen fungerar. Varmt välkommen!'

Presentation från NOBU'S LONDON HOTEL IS COMING TO SHOREDITCH

'Paul J DeVries is a freelance travel writer and was previously a contributing editor for HotelChatter.com. Based in London, he knows the city’s hotel scene inside out, while also covering the latest in destinations around the world. When not checking out a new hotel, he checks in on the airlines and inflight products that get you there.'

Så då är jag konsekvent oseriös med artiklar jag publicerar, seminarier jag håller och presentationer jag gör, eftersom jag gör precis så; jag skickar in samma bio och de översätter den om det behövs. Lustigt nog ser jag samma beteende hos de jag kommer i kontakt med via arbetet, inklusive reklambyråer, analytiker, föredragshållare etc. Men det kanske är annorlunda i resebranschen?

Eller så kanske det är så att du inte har en aning om vad du pratar om. Det tycker jag du kan ta och fundera lite på. Jag tror personligen att det skulle vara bättre använd tid i stället för att KO anmäla ett reseforum. Och dessutom använda allas skattepengar till att behandla sådana ärenden.

Rättshaverist – Wikipedia

Men vad vet jag.

Det kanske helt enkelt är så att ingen av oss vet? Om jag köpte material av frilandsskribenter så förutsätter jag nog att de avslöjat eventuella kopplingar till det de skriver om i artikeln och om det inte görs så förväntar jag mig att de inte har några kopplingar till det de skriver om.

Bara för att frågor inte besvaras betyder det inte att de tigs ihjäl - i min värld kan det lika gärna betyda att det inte finns något svar att ge.

Sedan kan man ju fundera på sitt egna "ansvar" här. Som jag brukar påpeka - man måste vara källkritisk och det är givetvis inte fel att då fråga om källan, men om man inte får svar så får man ju nöja sig med att man inte har den informationen och värdera det man läser utifrån den information man har.

Jag säger precis som agehall, kan som sagt bero på att vi moderatorer och gurus inte vet det exakta svaret på din enkla fråga. Lite svårt att besvara den då för oss.

Jag vet inte vad som var oklart med mitt inlägg:

Det är precis det som är kärnan i problemet. Den som bör svara och borde sitta inne med svaren väljer att inte göra det, alternativt inte kan svara. Jag vet inte vad som är värst egentligen.

Det jag menar är i klartext att någon från ledningen, @dashboard är den enda jag känner till, ska besvara frågan, och de flesta andra (alla?) frågor. Alltså inte en moderator eller guru. Jag förväntar mig inte att ni har svaret på detta, och tycker dessutom att det inte är er sak att svara då ni antagligen inte tagit beslutet att ta in dessa skribenter.

Finns det inget svar att ge, d.v.s. @dashboard vet inte vad han köper in, så tycker jag nog ändå att det får ses som allmän artighet att åtminstone ge någon typ av svar och inte bara sitta tyst.

Självklart ska man alltid vara källkritisk. För mig är det uppenbart att skribenterna antingen är köpta, eller helt urusla på att ge en nyanserad bild och rimlig kritik till det de recenserar, så personligen är dessa artiklar vatten värda. Men rätt ska vara rätt. Det handlar i slutändan om trovärdighet, ärlighet, transparens och öppenhet. Utan detta har jag svårt att se positivt på BCs framtid.

Jag vet inte vad som var oklart med mitt inlägg:
Det jag tycker är lite oklart med ditt inlägg är följande.
Det enda jag sett hittills är spridda kommentarer från forumets frivilliga krafter, gurus och moderatorer, och inte heller någon av dessa har kunnat svara på min raka och enkla fråga.
Jag tolkar det som att du tycker det är konstigt att någon av oss moderatorer eller gurus inte har kunnat besvara din enkla fråga.
Det kanske är jag som tolkade det helt fel.

Det jag tycker är lite oklart med ditt inlägg är följande.

Jag tolkar det som att du tycker det är konstigt att någon av oss moderatorer eller gurus inte har kunnat besvara din enkla fråga.
Det kanske är jag som tolkade det helt fel.
Ok. Den sista kommentaren var menad som ett förtydligande av ett samtliga svar på frågor i denna tråd som vi hittills sett har kommit från moderatorer eller gurus. Inte från någon BCs ledning. Ni har gett svar på det ni kunnat svara på, och min fråga är en av de som blivit helt och hållet obesvarad.
Du tolkade det fel, och jag tar på mig att det jag skrev gick att feltolka ;)

Så då är jag konsekvent oseriös med artiklar jag publicerar, seminarier jag håller och presentationer jag gör, eftersom jag gör precis så; jag skickar in samma bio och de översätter den om det behövs. Lustigt nog ser jag samma beteende hos de jag kommer i kontakt med via arbetet, inklusive reklambyråer, analytiker, föredragshållare etc. Men det kanske är annorlunda i resebranschen?

Eller så kanske det är så att du inte har en aning om vad du pratar om. Det tycker jag du kan ta och fundera lite på. Jag tror personligen att det skulle vara bättre använd tid i stället för att KO anmäla ett reseforum. Och dessutom använda allas skattepengar till att behandla sådana ärenden.

Rättshaverist – Wikipedia

Men vad vet jag.

Du gör det väldigt svårt för mig att ta dig seriöst när du använder dig av härskarteknik https://sv.wikipedia.org/wiki/Härskarteknik

Det är väl inget fel i att kopiera en presentation i sig. Men kombinera presentationen med allt annat och det blir en dålig smak i munnen.

• Personerna finns inte i någon större omfattning på sökmotorer.
  • Bild + text kopierade
  • Artiklar framställs väldigt 'reklamigt'
  • Osv.

Ok, så för att du vill läsa en tråd skall den inte stängas? Jag gissar att det är många som vill läsa denna tråden också, inklusive mig själv?
Eh va? Har du fikat för mycket idag eller citerade du fel?
Du skrev ju att man skulle stänga trådar. Jag svarade att jag tyckte det var dumt. Jag har aldrig sagt att man ska stänga den här tråden.

Jag saknar Martin och Jacob här. Fast de inte är anställda längre så har jag svårt för hur deras brinnande intresse för resande skulle upphöra. Det är några veckor sedan Jacob besökte BC och Martin har inte varit synlig på två månader. Kom tillbaka som vanliga medlemmar!!!

Jag saknar Martin och Jacob här. Fast de inte är anställda längre så har jag svårt för hur deras brinnande intresse för resande skulle upphöra. Det är några veckor sedan Jacob besökte BC och Martin har inte varit synlig på två månader. Kom tillbaka som vanliga medlemmar!!!

Jag har jobbat långa dagar hela den här veckan därför har jag inte hunnit att läsa trådarna tills nu.
Känns lite fel att guru ska "försvara" "nya BC" - låt tex. dashboard göra det.
Eller har gurus blivit en del av företaget?
Men jag undrar seriöst, är detta andra medlemmarnas syn på mig efter all engagemang jag har haft i flera år på BC?
Då är det lika gärna att säga tack och adjö.

När man pratar om sponsring, jag har varit väldigt klar med denna punkt hela tiden.
Jag skriver inte inlägg eller hjälper andra för att jag får någon ersättning. Jag har inte heller fått ett enda öre för alla mina Deals trådar. Inte nog med det, det är svårt att växla mina utlovade AHO Tea Point mot en kopp té! ;)(Hur svårt kan det vara?!)
Trots detta anklagas jag för att jag har blivit köpt (eller blivit en del av företaget).

Jag kräver inte att folk ska tacka och buga men lite hyfs (inte anklaga mig för att tagit emot mutor) kan jag begära åtminstone tycker jag.

Toppen