Senaste nytt

TANKAR FÖR BusinessClass FRAMÖVER

Lynchstämning? Det förs en sansad diskussion i lugn och saklig ton, möjligtvis med något undantag. Du har ju varit medlem i över två år och säkerligen då sett hur Martin m.fl. gång på gång startade diskussionstrådar om forumet, utveckling, nya företeelser, reklam, osv. Menar du på fullt allvar att detta är något negativt?

Nej då! Du och jag har nog mer lika åsikter än vad som kanske uppfattas här. Och jag syftade inte på dig även om det kanske var lite otydligt.

För att förklara lite mer i detalj, vissa personer in denna tråd sitter och kräver svar som ingen annan än ägarna kan svara på. Dom vill ha svaren oerhört fort och dom verkar redan ha sin åsikt färdig. Hade jag varit någon från ägarna är det tveksamt om jag hade tagit den specifika diskussionen här i offentligheten då jag inte är säker att något svar hade varit tillräckligt.....

Om svaren är så oerhört viktiga och att man är så oerhört besviken så att man tom anmäler sajten till KO så kanske man ska ta den diskussionen i privata former än inför helt öppen publik här på forumet. Det jag läser är att dessa personer väntar på svar som man ska hacka sönder inför publik. Det jag läser och ser är inte ett intresse av svar utan ett sätt att angripa en motståndare, detta på ett sätt som skulle passa i läroboken härskarteknik A-Ö.Bristen på svar används som ett sätt att bevisa att kritiken som sägs är sann, oavsett anledningen till att svaren inte skrivs här.

Kritik och feedback kan framföras på många sätt, bra och dåliga, relevanta och irrelevanta, positivt och negativt. Min åsikt är att denna tråds kritik och feedback mest (inte allt) är negativt, irrelevant och riktigt dåligt framfört.

Hade det varit jag hade jag framfört mina frågor privat och sen när jag fått svar skulle jag därefter informera forumet om jag ansåg att detta var i forumets intresse. Jag skulle låta de ansvariga svara utan att hökarna sitter och väntar på att allt ska misstolkas och hackas sönder inför publik.

Martin var ett föredöme på många sätt och hans information var lika fördömliga men den typen av kommentarer som finns i denna tråd skulle säkerligen inte ha inträffat. Och det kanske var respekten för Martin och Jakob som gjorde att få trådar spårade ur?! Men jag har fortsatt mycket stor respekt för detta forum och för medlemmarna och som gör att jag försöker hålla kritiken på en sansad nivå just nu för jag vet inte vad som väntar för BC och vad som kommer att hända.

Jag försöker se detta med möjligt naiva ögon men jag ska försöka ha tålamod och låta ledningen komma på plats och börja jobba, jag tror och hoppas att ledningen är medvetna om vad vi vill och vad vi inte vill. Och det kommer att bli uppenbart ganska snart om dom lyssnat oavsett om dom går ut offentligt och berättar, försvarar och diskuterar.

Jag är nyfiken på vad det är som du tycker har gått för långt? Jag tycker det hittills i stort sett varit en sansad diskussion, naturligtvis med många starka åsikter, men det ser vi även i andra trådar. Jag tror att de allra flesta som är kritiska till ägarens agerande, vissa förändringar och avsaknaden av information ändå uttrycker sig i förhoppning om att kunna påverka BC till det bättre.

Jag håller inte med er.

Ni brukar vara sansade personer, jag utgår ifrån att ni tagit ett glas för mycket eller nåt.
För mig så har flera varit för hårda i sina inlägg, inte riktat mot nån, att bara ni tar åt er tänker jag ignorera.

jag utgår ifrån att ni tagit ett glas för mycket eller nåt.
Inte än, men jag är på väg åt rätt håll! Trevlig lördagkväll!

Jag blir ibland väldigt engagerad i diskussioner där jag känner starkt engagemang, och alla nyanser kommer inte fram i skrift. I verkligheten är jag nog en rätt harmlös figur och vill ingen illa, inklusive @dashboard

Skippar tråden för helgen nu, lite fika i form av en utsökt Irish Coffie efter maten på Arlanda Clarion Hotel just nu.
I Morgon är det resdag så man har nog en del att "ta igen" i tråden på måndag :)
Får passa på att önska alla forumvänner en trevlig helg.

Sjuk tråd det här. De flesta här är överens om att man egentligen bara bryr sig om forumet men ändå är förändringarna på förstasidan jämförbara med jordens undergång. Det tog inte lång tid innan man fattade vart det barkade när nya ägarna kom in och det var liksom ganska länge sen nu känns det som. Redan då började nån slags rädsla sprida sig, men man var ändå noga med att poängtera att forumet är varför man hänger här och det är ju fortfarande uppbyggt utav ungefär samma användare som varit med från början och med några av veteranerna som moderatorer.
Hur vore det om man bara kunde acceptera att en ny ägare med en annan syn på vad för typ av resepublikation man vill vara har kommit in och helt enkelt gör sina vägval utifrån andra premisser. Så kan vi koncentrera oss på det vi gjort på den här delen av sidan i x antal år. Vad som än händer på förstasidan så kan jag inte direkt se att det skulle påverka forumdelen och dess användare. Och handen på hjärtat, ingen här kan säga att förstasidan tidigare stod för de mest exceptionellt skrivna resereportagen du någonsin läst. Forumet och alla dess tips och vardagsbetraktelser från resandets värld är the shit, förstasidan är mest information som man kan få i andra kanaler om man vill.

Last edited:
Sjuk tråd det här. De flesta här är överens om att man egentligen bara bryr sig om forumet men ändå är förändringarna på förstasidan jämförbara med jordens undergång. Det tog inte lång tid innan man fattade vart det barkade när nya ägarna kom in och det var liksom ganska länge sen nu känns det som. Redan då började nån slags rädsla sprida sig, men man var ändå noga med att poängtera att forumet är varför man hänger här och det är ju fortfarande uppbyggt utav ungefär samma användare som varit med från början och med några av veteranerna som moderatorer.
Hur vore det om man bara kunde acceptera att en ny ägare med en annan syn på vad för typ av resepublikation man vill vara har kommit in och helt enkelt gör sina vägval utifrån andra premisser. Så kan vi koncentrera oss på det vi gjort på den här delen av sidan i x antal år. Vad som än händer på förstasidan så kan jag inte direkt se att det skulle påverka forumdelen och dess användare. Och handen på hjärtat, ingen här kan säga att förstasidan tidigare stod för de mest exceptionellt skrivna resereportagen du någonsin läst. Forumet och alla dess tips och vardagsbetraktelser från resandets värld är the shit, förstasidan är mest information som man kan få i andra kanaler om man vill.

Håller med i att tråden har spårat ut och att vi har en stor, stark forumgrund i bakgrunden som är hjärtat av BC.....MEN personligen förväntar jag mig mer av ägare/representanter än vad nu skett.
Saker och ting har missköts och det har agerats (eller bristen på respons) på ett sätt som har många att tappa förtroende för ägarna.
Det är okej att erkänna sina misstag och göra en pudel, alla köper det och berörda går starkare vidare men att ducka/ignorera är inte ett värdigt beteende ett seriöst bolag.

Som användare av forumet (och en del av intäkten hit) accepterar jag ägarens visioner/handlingar/publikationer och innebär det att publiceras det reklam där utan att märkas som reklam så vet jag inte om jag vill vara en del av detta.

Lämnar hellre det här forumet än att nån ska bli lurad på förarsidan, mer än så kan jag inte göra.

Det känns direkt o-seriöst att copy paste en introduktion. Som i skolan när man fick en uppgift. Gå nu inte och kopiera utan skriv med egna ord!
Det är väl inget fel i att kopiera en presentation i sig.

o-seriöst men inget fel? För att använda din egen kommentar tidigare i tråden; skitsnack. Och det känns rätt applicerbart på det mesta du skriver i den här tråden. Jag skulle rekommendera dig att växa upp och ändra din status till någonting som inte är prepubertalt.

Det är härskarteknik.

Klart det är synd med utvecklingen på redaktionssidan, som gått från väldigt bra till väldigt dålig sedan Martin och Jakob slutade, saknar båda väldigt mycket, men som många andra sagt är det ju forumet man kommer hit för i första hand så jag överlever nog :)

Toppen