Fredrik Andersson
Medlem
Lynchstämning? Det förs en sansad diskussion i lugn och saklig ton, möjligtvis med något undantag. Du har ju varit medlem i över två år och säkerligen då sett hur Martin m.fl. gång på gång startade diskussionstrådar om forumet, utveckling, nya företeelser, reklam, osv. Menar du på fullt allvar att detta är något negativt?
Nej då! Du och jag har nog mer lika åsikter än vad som kanske uppfattas här. Och jag syftade inte på dig även om det kanske var lite otydligt.
För att förklara lite mer i detalj, vissa personer in denna tråd sitter och kräver svar som ingen annan än ägarna kan svara på. Dom vill ha svaren oerhört fort och dom verkar redan ha sin åsikt färdig. Hade jag varit någon från ägarna är det tveksamt om jag hade tagit den specifika diskussionen här i offentligheten då jag inte är säker att något svar hade varit tillräckligt.....
Om svaren är så oerhört viktiga och att man är så oerhört besviken så att man tom anmäler sajten till KO så kanske man ska ta den diskussionen i privata former än inför helt öppen publik här på forumet. Det jag läser är att dessa personer väntar på svar som man ska hacka sönder inför publik. Det jag läser och ser är inte ett intresse av svar utan ett sätt att angripa en motståndare, detta på ett sätt som skulle passa i läroboken härskarteknik A-Ö.Bristen på svar används som ett sätt att bevisa att kritiken som sägs är sann, oavsett anledningen till att svaren inte skrivs här.
Kritik och feedback kan framföras på många sätt, bra och dåliga, relevanta och irrelevanta, positivt och negativt. Min åsikt är att denna tråds kritik och feedback mest (inte allt) är negativt, irrelevant och riktigt dåligt framfört.
Hade det varit jag hade jag framfört mina frågor privat och sen när jag fått svar skulle jag därefter informera forumet om jag ansåg att detta var i forumets intresse. Jag skulle låta de ansvariga svara utan att hökarna sitter och väntar på att allt ska misstolkas och hackas sönder inför publik.
Martin var ett föredöme på många sätt och hans information var lika fördömliga men den typen av kommentarer som finns i denna tråd skulle säkerligen inte ha inträffat. Och det kanske var respekten för Martin och Jakob som gjorde att få trådar spårade ur?! Men jag har fortsatt mycket stor respekt för detta forum och för medlemmarna och som gör att jag försöker hålla kritiken på en sansad nivå just nu för jag vet inte vad som väntar för BC och vad som kommer att hända.
Jag försöker se detta med möjligt naiva ögon men jag ska försöka ha tålamod och låta ledningen komma på plats och börja jobba, jag tror och hoppas att ledningen är medvetna om vad vi vill och vad vi inte vill. Och det kommer att bli uppenbart ganska snart om dom lyssnat oavsett om dom går ut offentligt och berättar, försvarar och diskuterar.