Läs vad jag skrev! -"Dock kanske ej heller direkt relaterat till just Sky Team." -Du vet lika bra som jag att SAS avtalade med BRA om att flytta från Bromma till Arlanda direkt efter att danskarna/AF/KLM tog över.
BRA var på ruinens brant och såg en utväg att gå ihop och flyga för SAS för att inte gå under. Det har absolut inget med skyteam att göra eller AF/KLM.
När BRA väljer att flyga för SAS är det logiskt att BRA flyger från ARN, oavsett hur mycket man gillar Bromma. Eller hade det varit bättre att du måste ta en taxi mellan flygplatserna, med längre connection bara för att flyget ska vara kvar på Bromma?
150 till 750 är en jävla höjning. -JA -det är en försämring och den har kommit efter Sky Team! Oavsett vad andra bolag och allianser pysslar med! Måste allt bevisas med hur det är i andra allianser? Men strävar man konstant efter att missförstå så...
Ja det är en stor höjning procentuellt, men fortfarande billigt för en full flex biljett.
SAS har varit och är extremt förmånligt jämfört de flesta av sina konkurrenter på just Awards.
Jämför med vad en full flex biljett kostar för att kunna avboka så ser du att det är peanuts. Men om 750 kronor är en deal breaker är det ju bara välja något billigare alternativ.
Spik i foten...
Jo men det kanske inte är "många" som alltid vill åka till NY bara för att SAS har överkapacitet dit. "Till SFO" Jo det är just det som är problemet. "Till"...SAS släpper en väg!
Det är extremt många som vill till NY, varför tror du SAS kör upp emot 5 flighter om dagen dit? För att flyga tomma plan, eller för att efterfrågan är stor?
Hur tror du jag tar mig hem från Kalifornien? Kan ge en hint om att det inte är med båt eller att simma. Fanns Awards åt båda håll på perfekta dagar lördag till lördag, det kanske är en hint?
I skrivande stund finns det 166 Business Awards tillbaka till Europa. Sist jag läste matte i skolan var inte 0 och 166 samma sak.