Senaste nytt

Tankar 1 år efter SAS övergång till Sky Team

Just den här biten är dock klurig, för att öht kunna boka en award ben för ben, måste du boka huvudsträckan först och betala ombokningsavgift för att kunna lägga till feeders. Finns ingen väg runt detta i nuläget och den avgiften kunde SAS bjussa på.
Sant. Bara det att man inte skall söka på den flygplatsen man faktiskt vill åka ifrån utan någon "hub", som inte säkert gemen man har koll på, är ett rejält underbetyg till EuroBonus/SkyTeam.
Jag väntar på den dag som SAS får koll på sina IT system.... Snart.............

Just den här biten är dock klurig, för att öht kunna boka en award ben för ben, måste du boka huvudsträckan först och betala ombokningsavgift för att kunna lägga till feeders. Finns ingen väg runt detta i nuläget och den avgiften kunde SAS bjussa på.
Där håller jag helt med dig men är väl en lägre kostnad att lägga på feeders än ren ombokning om jag inte kommer ihåg fel?
Har för mig det är 150 sek på en Skyteam Award, inte allt för blodigt även om det inte borde kosta.

Sant. Bara det att man inte skall söka på den flygplatsen man faktiskt vill åka ifrån utan någon "hub", som inte säkert gemen man har koll på, är ett rejält underbetyg till EuroBonus/SkyTeam.
Jag väntar på den dag som SAS får koll på sina IT system.... Snart.............
Bara det faktum att man ska hålla på med sådant tjafs betyder i praktiken att de inte är bokningsbara för gemene man. Det gick definitivt bättre att boka partners online under star tiden tex *om* man var nöjd med economy (mao gemene man). Business var svårt då också, men nu är allt svårt.

Men visst, vi som kan och har stora mängder tid att lägga på det kanske ska vara glada, annars skulle väl tillgängligheten hos partners vara ännu sämre -om folk faktiskt lyckades boka det.

Det har nog snarare med dina krav att göra, SAS släpper lika mycket awards nu som innan men väldigt många fler har poängen och det skriks ju ut i diverse Facebook grupper och nyhetsbrev så fort en plats dyker upp. Jag har sen FlyPremium infördes kunnat boka 2-6 business awards per år. För egen del bokade jag NY i vintras och NY/Atlanta i somras, och båda bokades någon månad innan.
NY och ATL är väl det som det går att finna tor
När flög SAS regionalt från Bromma senast? Känns rätt irrelevant för denna tråd väl?
Vem har pratat om när SAS flög från Bromma?
Det är ju pga "missbruket" som varit att boka awards och sen inte åka och avboka en dag innan. SAS nämnde ju att 60-70% av platserna avbokaded sent. Att det började kosta kom redan under Star Alliance tiden, men 250 kronor var tydligen inte avskräckande nog för en full flex biljett i Business. Denna ändring är helt driven av beteende från användare av Eurobonus.
Jag menar ombokningsavgiften på Sky Team Awards om 750 kr per person på long haul i Business.

Vem har pratat om när SAS flög från Bromma?
Du pratar om inrikestrafiken från Bromma i en tråd om SAS övergång till Skyteam.

Jag menar ombokningsavgiften på Sky Team Awards om 750 kr per person på long haul i Business.
Feeder flight kostar 150, 250 i Europa och 750 i världen. Klart det suger med en ökning på 600 sek. Men för att vara lite nyanserad, det är fortfarande extremt billigt boka longhaul business award även om man måste göra en ändring. Och ärligt talat, hur ofta behöver man ändra efter man bokat? Får man en tvingad ändring i bokningen får du ju ändra gratis.

Om detta är så hemskt kan man titta på andra bolag och allianser för att se vad det kostar där, och sen byta till det som är så mycket bättre. Berätta gärna vilket bonusprogram du hittar, för skulle också vara intresserad av något mer fördelaktigt än Eurobonus.

NY och ATL är väl det som det går att finna tor
Det är många som är väldigt nöjda med att få åka till NY för sina poäng. Sen finns det alltid de som klagar på att de inte kan åka till LAX/TYO/MIA/BKK, men det har alltid varit svårt och inget kopplat till Skyteam.

Har själv resa bokad med sas i Business 2 personer nästa år till SFO. Var relativt öppet på flera dagar när jag bokade och biljetterna fanns kvar flera dagar.

Du pratar om inrikestrafiken från Bromma i en tråd om SAS övergång till Skyteam.
Att du alltid söker efter att misstolka?
Läs vad jag skrev! -"Dock kanske ej heller direkt relaterat till just Sky Team." -Du vet lika bra som jag att SAS avtalade med BRA om att flytta från Bromma till Arlanda direkt efter att danskarna/AF/KLM tog över.
Feeder flight kostar 150, 250 i Europa och 750 i världen. Klart det suger med en ökning på 600 sek. Men för att vara lite nyanserad, det är fortfarande extremt billigt boka longhaul business award även om man måste göra en ändring. Och ärligt talat, hur ofta behöver man ändra efter man bokat? Får man en tvingad ändring i bokningen får du ju ändra gratis.

Om detta är så hemskt kan man titta på andra bolag och allianser för att se vad det kostar där, och sen byta till det som är så mycket bättre. Berätta gärna vilket bonusprogram du hittar, för skulle också vara intresserad av något mer fördelaktigt än Eurobonus.
150 till 750 är en jävla höjning. -JA -det är en försämring och den har kommit efter Sky Team! Oavsett vad andra bolag och allianser pysslar med! Måste allt bevisas med hur det är i andra allianser? Men strävar man konstant efter att missförstå så...
Det är många som är väldigt nöjda med att få åka till NY för sina poäng. Sen finns det alltid de som klagar på att de inte kan åka till LAX/TYO/MIA/BKK, men det har alltid varit svårt och inget kopplat till Skyteam.

Har själv resa bokad med sas i Business 2 personer nästa år till SFO. Var relativt öppet på flera dagar när jag bokade och biljetterna fanns kvar flera dagar.
Spik i foten...
Jo men det kanske inte är "många" som alltid vill åka till NY bara för att SAS har överkapacitet dit. "Till SFO" Jo det är just det som är problemet. "Till"...SAS släpper en väg!

Toppen