Det beror såklart på vad man värdesätter. I detta fall bokade jag resan för att flyga first med 747an, vidare såg jag en möjlighet att få 24h i Frankfurt som bjöd på 23 grader och sol och slapp således vistas i Washington som skulle inneburit 35 grader och tidvis regn. Alternativet hade då varit fullsatt Lufthansa biz - inget drömscenario enligt mig.12 lakan cash hade jag nog ändå tagit för en downgrade på bonusresa. Ännu värre om nedgraderingen hade varit från business till ekonomiklass.
Okej, jag får helt enkelt fajtas lite med dem och se vad de säger. Enl personalen i terminalen skulle jag vara berättigad ersättning för inställt flyg - vilket gjorde beslutet att resa dagen därpå enklare - med det sagt blev jag osäker.Du har själv tackat nej till satt komma fram i tid så du lär inte få ersättning för det då du faktiskt var erbjuden att resa med ordinarie avgång.
EU261/2004 har ingen skrivning som säger att man är garanterad att resa i den klass man bokat. Blir man nedgradera har man dock rätt till kompensation med 30% av kostnaden för flighten (inte hela biljetten).
Men flyget var väl aldrig inställt? De bytte väl bara plan? Eller missar jag något?Okej, jag får helt enkelt fajtas lite med dem och se vad de säger. Enl personalen i terminalen skulle jag vara berättigad ersättning för inställt flyg - vilket gjorde beslutet att resa dagen därpå enklare - med det sagt blev jag osäker.
LH har väl lieflat business? Saknas det i vissa plan eller har vi olika definitioner av lieflat? De gånger jag har flugit LH Business har det varit lieflat i alla fall.Downgrade på just LH från First till Bussiness är ju en avsevärd skillnad eftersom LH inte har lieflat i business än.
Nu har du ändå fått allt om bakfoten. Det är lie flat på Lufthansas alla longhaul i BusinessDowngrade på just LH från First till Bussiness är ju en avsevärd skillnad eftersom LH inte har lieflat i business än.
Jag fick ersättning med 600 eur för att jag anlände 26h försent pga ombokningen. Jag fick även downgrade på hemresan från First till Business, för detta erbjöd de ersättning med 800 eur. Skall dock tilläggas att de var väldigt tydliga med att detta inte för LH var tvingande utan mer goodwill från deras sida. Särskilt bra service av personalen på Dulles som erbjöd mig First class faciliteter såsom access till "First delen" i senator loungen och boarding från densamma före de andra business-passagerarna.
Från-till vilka klasser gällde det?Jag fick 250 euro för invol downgrade på den rutten med revenuebiljetter. Väntar fortfarande på utslag i tysk domstol angående detta.