Senaste nytt

Tackade nej till downgrade och fick ny biljett dagen efter, ersättning för förening - vad tror ni?

Hachans

Medlem
Från-till vilka klasser gällde det?
A till C. Ska ge 2000 euro enligt deras egen praxis.

Sen är jag sur över hela Lufthansas hantering av nedgraderingen. Var flexibel och kunde åkt annan väg, dagen innan eller efter. Men då skulle de ha betalt. Incheckningspersonalen baxnade när jag berättade och erbjöd sig ringa runt och fick till slut åtminstone in mig i FCT i Frankfurt.

Men det är en besvikelse som gör mig fast besluten att aldrig boka premiumkabin med LH igen.
 

Smartin

Medlem
A till C. Ska ge 2000 euro enligt deras egen praxis.

Sen är jag sur över hela Lufthansas hantering av nedgraderingen. Var flexibel och kunde åkt annan väg, dagen innan eller efter. Men då skulle de ha betalt. Incheckningspersonalen baxnade när jag berättade och erbjöd sig ringa runt och fick till slut åtminstone in mig i FCT i Frankfurt.

Men det är en besvikelse som gör mig fast besluten att aldrig boka premiumkabin med LH igen.
Okej, håller tummarna att du får rätt!
Jag känner inte igen mig i den bilden, kanske fick jag bättre service då jag redan befann mig i FCT när beskedet om downgrade på utresan kom.
 

Hachans

Medlem
Okej, håller tummarna att du får rätt!
Jag känner inte igen mig i den bilden, kanske fick jag bättre service då jag redan befann mig i FCT när beskedet om downgrade på utresan kom.

Nej alltså flygplatspersonalen var bra. Det var hela röran innan. Det var equipment change tre dagar innan avfärd. Kundtjänst och F Hotline var totalt oförstående.
 

Hachans

Medlem
Hur blir det om man har köpt biljetten med poäng?

Detta avser poängbiljett. Biljett betald med pengar ger betydligt högre ersättningar.

Om man ska tro folket på Flyertalk så är det följande nivåer som gäller:

O - C 1000 euro (bonus)
A - C 2000 euro
F - C 4000 euro

Okej, håller tummarna att du får rätt!
Jag känner inte igen mig i den bilden, kanske fick jag bättre service då jag redan befann mig i FCT när beskedet om downgrade på utresan kom.

Och ja, jag fick rätt. Inga pengar på kontot än men nu har jag tyska arbitreringen på min sida.
 
Toppen