Senaste nytt

Ta med mat/dryck från loungen

Frågar man snällt sent på kvällen brukar det gå bra.
En annan grej jag provat flera gånger är att be om en oöppnad burk Bitter Lemon i baren. Har aldrig lett till några frågor trots att de rimligen måste förstå att ingen annan anledning finns än att ta med den. (Få flygbolag har ju vett att erbjuda denna helt nödvändiga mixer ombord... ;) )
Nyckelordet här, precis som allt som oftast är fråga snällt.
Vanligt hyfs och artighet tar en långt i världen

Det finns ofta godis/halstabletter vid reception på många lounger och jag har aldrig sett någon skylt som säger "Varsågod och ta med".

Men med tanke på innehåll, placering och att personalen har aldrig sagt något om detta när jag tog ett par godis, tror jag att det är helt OK att ta med mig även om jag har inte frågat loungepersonalen.

Jag måste erkänna..... Tog med mig ett glas LPGS 18 april i år från CCR till GF på Heathrow T5.

Ne men skämt åsido jag har väl tagit med mig en pepparkaka medans man går mot planet men hela flaskor det är ju absurt. Då och då blir det att det slinker med en burk Mikkeller öl ifrån planet när man suttit i PLUS eller att man får en champagne flaska i väskan av crew efter att ha flugit C eller F men då är det ju fullt OK för dom ger den till mig.

Loungen är ju faktiskt ett intressant ställe att beskåda alla samhällskick interagera. Alla mindre bra sidor som prestige, snålhet och ego tittar fram. Vissa anser sig helt enkelt vara värda mer än andra. Människan är i sin natur än självisk varelse, man sätter alltid sitt eget välbefinnande före alla andras. Det är oftast de som har högst "status" som också beter sig mest illa.

Om SAS skulle börja flyga inrikes på T5 vilket har diskuteras, skulle det behövas olika lounger för de som reser utrikes och reser inrikes?

Vill minnas att Grand Hotell Stockholm har dispans att få servera alkohol via roomservice dygnet runt, jag kan ha fått detta om bakfoten, har aldrig bott där..
Hotel Rival fick ta bort alkoholen i sin Honest lounge, där gästen skötte sin servering själv.
Ämnet är såpass intressant att jag startar en egen tråd där vi kan diskutera detta vidare.

Åt precis lite middag längst in i restaurangdelen på Galleries First, LHR. Jag beställde från menyn men det finns ju även en mindre buffet/salladsbar där också. När vi sitter där och äter säger min flickvän "den där kvinnan snor alla gurkor". Vi ser då en kvinna med två zipbags/fryspåsar, hon fyller dessa påsar med alla gurkor, tomater, sallad och avslutar båda påsarna med några rejäla slevar coleslaw. Kan inte säga att jag blir direkt upprörd men det såg rätt äckligt ut. Man undrar ju vart hon ska äta? Kan ju inte vara lätt att äta detta ur en påse?

PS. Jag tog en bild men är osäker om jag får lägga upp den här? Bryter det mot någon forumregel?

Den frågan kan väl besvaras enkelt genom att titta på vad som gäller i Göteborg? Där är det ju redan sammanslaget den internationella och nationella delen.
I loungen på GOT är det väl som loungen på ARN T4 att det serveras "bara" vin, min tanke var nog starksprit om man kommer att kunna få det vid en ev. ändring av inrikesavgångarna till T5.

Toppen