Senaste nytt

Ta med mat/dryck från loungen

Den här tråden har spårat ur lite...

Handlade det inte ursprungligen om att någon tog vin-flaskor och packade ned i handbagaget?

Jag har själv aldrig tagit med något från någon lounge, men jag kan tänka mig att en banan eller en mugg kaffe skulle kunna bli aktuell vid något tillfälle. En vin-flaska som är framställd i loungen är tänkt att flera ska kunna ta av, medan en banan är mer ägnad åt den som tar den. Jag menar att om jag sväljer en mugg vatten/kaffe i loungen eller strax utanför är helt utan betydelse, men om jag tar med en en-litersflaska eller fyller en termos med kaffe från loungen så är det inte ok.

Last edited:
Kommunister finns överallt, på hotellfrukosten sist såg jag vuxna män (Ryssar) göra flera "extra" mackor som de la ner i plastpåsar tillsammans med massa frukt. Bedrövligt Det är jag som får betala skiten tillslut,,,
Jag berättade för personalen när jag checkade ut, tyvärr var det inte ovanligt!

Kommunister finns överallt, på hotellfrukosten sist såg jag vuxna män (Ryssar) göra flera "extra" mackor som de la ner i plastpåsar tillsammans med massa frukt. Bedrövligt Det är jag som får betala skiten tillslut,,,
Jag berättade för personalen när jag checkade ut, tyvärr var det inte ovanligt!

Då ska du se valfri hotellfrukost i Norge :D:D:D:D

MIn erfarenhet är att det är helt ok att plocka med sig "lunsjpakke"från norska hotell, vet inte om det har att göra med deras syn på just lunch eller om jag bara råkat hamna på sådana hotell.
Stämmer med min erfarenhet. Inte alls ovanligt att hotellet kan så för påsen också, och explicit inbjuder till att man gör det, ibland med en liten notis om hur mycket som är ok att ta med.

Toppen