Agö
Medlem
Ren medmänsklighet.Selvfølgelig gjorde han det. For at fjerne den for andre der måske kunne finde på at spise den....
Ren medmänsklighet.Selvfølgelig gjorde han det. For at fjerne den for andre der måske kunne finde på at spise den....
Lite relaterat, då jag klassar det som stöld, så måste jag medge att jag gick emot alla mina principer. Var ute och reste och bodde på hotell med lounge för elitkunder. Själv har jag ingen status i kedjan, men min lokala chef är en riktig stammis på hotellet. Han hade som vana att be om 2 rumsnycklar så att han kunde ge den ena till någon som jobbar för honom och därmed få gratis frukost. Nu fick jag denna, och oj vad det kändes illa att äta denna frukost som jag inte hade rätt till. Nu åt jag inte så mycket, lite frukt o kaffe, men ändå. Enligt chefen är det helt okej att göra så. Inte enligt mig.
På Hilton krävs det att man bor i samma rum, eller räcker det med samma bokning?På de flesta kedjor får man väl ta med en gäst om man har status? Meningen är väl att gästen kommer tid samtidigt och kanske inte får rumskortet, men var han där ungefär samtidigt så var det väl åtminstone bara lite fel.
Då har man lärt sig något nytt, men ser att det stämmer. På marriott krävs inte att man är i samma rum.På Hilton krävs det att man bor i samma rum, eller räcker det med samma bokning?
En gäst liknande vad man får ta med in i en flygplatslounge fungerar iaf inte.
Samma regler där som vi tidigare nämnt - det som erbjuds är till för att ätas/drickas i loungen. Du kan fråga om du får ta med till rummet, men räkna med att det inte är tillåtet.Hvad siger i til denne variant: Jeg bor på hotel i et "executive" værelse hvor der som en del af prisen er adgang til en hotel lounge hvor man kan drikke kaffe, the, øl, vin, sprit - og spise lidt mad alt inkluderet i værelsesprisen. Hvis jeg ikke gider gå ud af værelset er der også en minibar med drikke og snacks på værelset, den er ikke gratis.
Kan jeg så tillade mig at hente et glas vin og en tallerken med chips i loungen for at spise det på værelset? Eller skulle jeg egentlig betale det fra minibar'en når jeg nu ikke gider sidde i loungen?