Christian R
DYKWIA
Mine erfaringer med personalet på Arlanda er også gode, men nu står der jo meget klart 1 gæst. Det er altid et plus hvis man kan få en ekstra med, men man kan ikke tillade sig at blive sur/skuffet hvis det ikke kan lade sig gøre.

Jag har lyckats få in 3 extra gäster (flickvännens pappa, syster med son).
Först fick jag ett nej när jag frågade och accepterade det eftersom det var en chansning. Men tydligen så charmade dottern personalen så helt plötsligt blev svaret. "För din skull så släpper jag in dem men det är en engångsföreteelse". Stort tack!
Hvis man rejser business med *A og har et *A guld kan man så komme ind med 2 personer (da man jo ikke er nødt til at bruge sit guldkort for selv at komme ind)?
Star Alliance skrev:International Business Class Customers
- Customers have access to any Star Alliance member carriers' owned Business Class lounges.
 - Customer must present a boarding pass for travel in International Business Class on a Star Alliance flight
 - Customer must be departing from the local airport in International Business Class
 - Customers must be a revenue customer
 - Customer is not entitled to any guests

Jag ska försöka få in två gäster i CPH. De reser i eko med Lufthansa, jag i Plus med SAS. Tänker att mitt guldkort kombinerat med biljett i Plus bör funka.
Och om det funkar så gör loungepersonalen fel. Det är helt enkelt inte så det funkar.
Nej, det ska bli intressant.