Jonas C
Medlem
Mina gäster har alltid fått visa upp boardingkort.
På Arlanda var de visserligen noga med att kolla, men på LIS, FCO, SVO, BUD, HEL, NRT brydde de sig inte att kolla.
...Provade att ta med min familj (fru + 2 tonårsbarn) in i samma lounge i mars 2013. Reste med SAS och tänkte inte över att förmånen "ta med familj" bara gäller i SAS egna lounger. Det gick inte - endast 1 gäst var välkommen.
Tråkigt? Han flyger DY liksom och ska utnyttja förmåner i Star, rimmar illa i mitt öra.
Jag instämmer - visst diskuterar vi mycket om att tänja regel-gränser för förmåner etc, men är det kanske ett sådant här exempel som gör att många lounger är "överbefolkade" vissa tider!?
Tillgång till loungen - SASSAS skrev:Guldkorten som ger tillgång till loungen:
- Ta med familjen till SAS-loungen. EuroBonus guldmedlemmar får välja mellan att ta med en (1) gäst eller bjuda med den närmaste familjen (maka/make/sambo och egna barn, max 4 familjemedlemmar) till SAS lounger.
Jag (A3G) och två kolleger (EBB) flyger idag från ARN och jag tänkte att det skulle vara trevligt att visa dem loungen, men fick ett väldigt snorkigt bemötande. Jag inledde med att artigt fråga om det gick att få med sig en extra gäst, men bara frågan, eller möjligen det faktum att det var ett Aegean-kort jag visade upp, gjorde tydligen att jag inte var värd ett trevligt bemötande. "Betala för gäst nummer två eller försvinn" var väl ungefär innebörden. Att hänga kvar ett par minuter i förhoppningen att någon besökare utan gäst skulle uppenbara sig var liksom inte att tänka på, och att betala kändes inte riktigt motiverat då vi bara hade en knapp timme på oss.
Är det så att loungepersonalen ogillar Aegean, eller har de bara blivit generellt otrevliga? Jag har aldrig fått ett så icke-service-inriktat bemötande av personalen i en lounge...