Senaste nytt

Ta med gäst eller inte i SAS Scandinavian Lounge

Vaniljvodka

Medlem
Märkligt att reagera på ordvalet "tråkigt". Det var jag som tyckte det vore trevligt att ha in honom, inte han som ville "utnyttja några förmåner". Jag visste inte vad som gällde och ställde en enkel fråga. Hade jag skrivit "katastrof" eller "jävla skit-SAS" hade du kunnat reagera som du gör.
 

mha321

Medlem
Alltid värt att fråga. Misstänker att svaret blir nej, särskilt på ARN där det alltid är mycket folk i loungen.

På Chicago t.ex. har jag lyckats få med bekant som flög BA in i loungen med enkla argumentet att "han har lounge-status på BA. Men vi vill gärna sitta tillsammans och snacka i någon timme". Var helt OK så länge han lovade att lämna loungen samtidigt som jag gick, trots att det var en hel del tid kvar till hans flight (så han gick helt enkelt över i BA-lounge istället då).

Så nog kan de göra undantag - men de gör det säkert bara om det är hyfsat tomt på folk i loungen redan innan. Och mot just DY kan det säkert vara svårare än mot en BA-kund som ändå hade status där...
 

Dr. Miles

Expert
Jaha, det var ju tråkigt. Märkligt att det inte står nåt om det på hemsidan. Eller så står det nån annanstans och jag som har missat. Tack för snabbt svar.
Det står jättetydligt på Star Alliance webbsida.

Star Alliance skrev:
Type of Eligible Customers

Eligible guests: International First, Star Alliance Gold and Eligible Paid Lounge Membership customers are entitled to one guest
  • The guest must also present a boarding pass for any Star Alliance flight departing from the local airport


Lounge Access Policy - Star Alliance
 

Vaniljvodka

Medlem
Eftersom jag är EBG och ska in i SAS lounge så kollade jag bara SAS-sidan. Tänkte att infon borde stå där. Men då vet jag, tack.
 

Dr. Miles

Expert
Alle tiders. Så et gammelt boarding kort eller en anden persons boarding kort er vel også godt nok :rolleyes:

Annan persons boardingkort för en Star Alliance flight samma dag kanske fungerar men inte ett gammalt boardingkort då 2D streckkod scanner på lounger avslöjar att boardingkortet inte är giltigt.
 

pep

Medlem
ha ha ha.. Ja:...de har glemt (på *A's hjemmeside) at skrive at Boardingkortet skulle være gyldigt for samme dag...
 
Toppen