Senaste nytt

Ta hem teknikprylar från USA för försäljning

agehall

Medlem
Har du sett ProTools sågsvärd? Det har satt ett sågsvärd på en cirkelsåg... Den är riktigt cool.

För er som aldrig hört talas om ProTool - TTS Tooltechnic Systems är firman som äger ProTool, Festool och några andra märken. De har delat upp marknaden lite mellan sina märken och ProTool är lite mer special än Festool och därmed mindre känt. Jag har aldrig sett en ProTool-maskin i Sverige, så de är inte direkt vanliga, men i UK är de lite vanligare.
 
Nu har jag sett den på bild Motek
Men det är knappt något jag behöver: enda trädet på min tomt är 3 år gammal körsbär. Men jag skickar länken vidare till svärfar, han bör köpa den för sin skogsröjning och jag hoppas då slutar han låna mina verktyg medans jag är i NYC. :p
Jag är ju met ute efter verktyg som går att köpa billigare här, använda hemma till bygget och sen sälja vidare hemma. Det är mest orsaken till att jag håller mig till batteridrivna leksaker.
 
Last edited:
Inte teknikprylar men dock en kul historia:
En god vän hade köpt golfklubbor i USA och inte plockat bort lapparna, naturligtvis fastnar han hos tullarna på flygbåtsterminalen i Malmö och dom konfiskerar klubborna. Ett par dagar senare återvänder vännen tillsammans med ett gäng kompisar, åker över till danmark igen med klubborna, tullarna på danska sidan har fått samtal från dom svenska kollegorna. Gänget hoppar inte av flygbåten utan åker mot Sverige igen, under resans gång har golfaren skrivit ut kvitto och "sålt" klubborna till kompisarna. Mot svenska tullen igen, stopp igen, den gubben går inte.... Klubborna konfiskerade igen, suck.
Ett par dagar senare ringer tullen, du kan hämta klubborna, ensam, alla behöver inte komma! Slutet gott allting gott!
 

NiNE

Medlem
Vad tror ni om iPhone 5 nu då? Den kommer väl inte säljas olåst i USA, åtminstone inte i början. Det finns ju tre olika modeller nu också beroende på region och mobilnät, men ingen fungerar med 4G just nu i Sverige. Knepigt att veta vilka som finns att köpa i andra länder och om de kommer att fungera här i Sverige. I Hong Kong säljs den ju utan abonnemang och deras apple-sida uppger att den kommer att kosta från 5588 HKD, vilket idag ger ca 4720 kr (Telia tar 5995:- utan abonnemang). Är folk i Sverige intresserade av att köpa olåsta iPhones? Den var ju fasligt dyr i Sverige med abonnemang. Jag funderar på om det är värt att ta med någon från Hong Kong snart, men de olika modellerna ställer ju till det en aning. Kanske bättre att sikta på kommande iPad mini istället...
 

JacobGBG

Medlem
Vad tror ni om iPhone 5 nu då? Den kommer väl inte säljas olåst i USA, åtminstone inte i början. Det finns ju tre olika modeller nu också beroende på region och mobilnät, men ingen fungerar med 4G just nu i Sverige. Knepigt att veta vilka som finns att köpa i andra länder och om de kommer att fungera här i Sverige. I Hong Kong säljs den ju utan abonnemang och deras apple-sida uppger att den kommer att kosta från 5588 HKD, vilket idag ger ca 4720 kr (Telia tar 5995:- utan abonnemang). Är folk i Sverige intresserade av att köpa olåsta iPhones? Den var ju fasligt dyr i Sverige med abonnemang. Jag funderar på om det är värt att ta med någon från Hong Kong snart, men de olika modellerna ställer ju till det en aning. Kanske bättre att sikta på kommande iPad mini istället...

Apple visade priserna för olåsta modeller under en kort tid på sin hemsida innan de tog bort det. Där började priserna på $649 för 16GB varianten och $100 extra för varje minnesuppgradering. Med andra ord 4238:- i dagens penningvärde, 1750:- mellanskillnad till Telias Pris. Så man kanske kan få den såld genom att lägga på typ 800 :-. Hyffsad förtjänst men knappast någon Björnström vinst. ;-)
 

Ubbe

Medlem
Nu är väl inte intresset lika stort heller. Det är ju inte så mycket som skiljer från 4S mer än drygt en cm längre.
 

JacobGBG

Medlem
Hmm... ser att man på Telia stegar upp 1000 kr i pris för varje minnesuppgradering. &4GB kostar således 7995kr jämförbart med $849 i USA --> 7995 - 5545 = 2450:- Så störst förtjänst finns att göra på premiummodellerna fast frågan är om det finns samma marknad där. Jag är sugen på att göra det i Okt-Nov då jag är i USA bara för poängen det kommer ge till mitt AMEX.
 

JacobGBG

Medlem
Nu är väl inte intresset lika stort heller. Det är ju inte så mycket som skiljer från 4S mer än drygt en cm längre.

Apple användare är lämmlar. Ingen av dom har tagit en tit på de tekniska specifikationerna. Då skulle de köpt en HTC One X eller Samsung Galaxy s3 istället. :p

Jag hörde förövrigt en rätt underhållande diskussion på spårvagnen igår om två unga tjejer som "fattade inget" av PC datorer som mest bara var krångliga till skillnad från Mac. Det lät som att lyssna på en parodi av Apple-användare men det var tragiskt att så inte var fallet.
 
Apple användare är lämmlar. Ingen av dom har tagit en tit på de tekniska specifikationerna. Då skulle de köpt en HTC One X eller Samsung Galaxy s3 istället. :p
Den gemene iPhone användare vill inte bricka sin mobil bara för att man ville installera en ny app genom att misslyckas dansa på en fot stå bakom med ryggen till solen vid midnatt medans man håller vänster öra med höger hand samtidigt som man försöker trycka på 3 knappar på en telefon som har endast 1 knapp. :p
Iaf det var min uppfattning av google, lusläsa, hitta, ladda ner, ladda ner, överför till SD, roota, installera, backuppa, installera.
 

Ubbe

Medlem
Den gemene iPhone användare vill inte bricka sin mobil bara för att man ville installera en ny app genom att misslyckas dansa på en fot stå bakom med ryggen till solen vid midnatt medans man håller vänster öra med höger hand samtidigt som man försöker trycka på 3 knappar på en telefon som har endast 1 knapp. :p
Iaf det var min uppfattning av google, lusläsa, hitta, ladda ner, ladda ner, överför till SD, roota, installera, backuppa, installera.

Gemene= böjningsform av gemen = elak, småsint

Så det du skriver är: Den elaka och småsinta iPhone användare vill inte bricka sin mobil bara för att man ville installera en ny app..
Text text
:cool: Ironin i sista meningen faller helt bort när man ser detta
 
Toppen