Senaste nytt

Ta hem teknikprylar från USA för försäljning

Ja jag känner samma sak, men frågan är om det är läge att sälja sin ipad3 på blocket och köpa nya ipad4 i USA. Det verkar ju som att ipad4 inte kommer att klara svenska LTE-frekvenser ändå, men snabbare processor lockar ju förstås. Tidigare gick det ju att gå jämt ut genom att sälja förra generationen i Sverige och sedan köpa ny i USA, men nu får man nog inte så bra betalt för en ipad3 på blocket längre.

Jag är i USA 2-14 november, men det ser väl ut som att jag missar cellular-varianterna av både ipad4 och ipad mini då antar jag. $329 jämfört med 2995kr för billigaste ipad mini med enbart wifi innebär ju en förtjänst på max några hundralappar vid vidareförsäljning.

Behöver man snabbare CPU? Det är ju en läs/webbplatta utan Flash vi talar om. Displayen är samma, Facetime kameran använder jag kanske 1 gång i månaden och någon annan förbättring har inte kommit så vitt jag förstått.
IMHO bästa köp just nu är iPad 3 med iOS 5.1 och om man lyckas hitta en. iPad mini är för liten för att jobba bekvämt och för stor att ha den i fickan. Som en läsplatta? Kindle är mycket billigare.

Ett rätt bra tips kan annars vara refurbs på Apple Store (online), $379 för iPad 3 (16/wifi). Men det kräver gissningsvis att man bor i USA?

Nexus 4 kan ju vara värd att ta hem några exemplar av. Lär ju bli rätt lättsåld och hyfsad vinst. Billig i USA.

Hur stor prisskillnad kan man räkna med, månne? Just nu verkar Nexus 7 16 GB vara sqrt(2) dyrare i Sverige, men det kanske är extra stor skillnad just nu, efter lanseringen av de nya Nexusarna?

Toppen