Senaste nytt

Ta hem teknikprylar från USA för försäljning

Sånt här måste det ju finnas intresse för bland bärplockare och de som
ska besöka svalbard eller skansen(i sistnämda fallet som skydd mot vargar).
100_0970.jpg_thumbnail1.jpg

swsurvivalkittc2.jpg

Jag skulle hemskt gärna lägga vantarna på en sådan :) Lite problem med att få licens på den i Sverige bara.

Märkte att en bubbelbad hemma ligger på över 12K. Nu håller jag på att fixa badrummet och har sett ett par fina exemplar modell mindre med ganska överkomligt pris.
Tror ni att ett 60" badkar går att checka in?

Om du flyger med PIA eller Iran Air bör du ju kunna ta det som handbagage.....;-)

• Gilla
Reactions: Alf
Eller varför inte den påse med sand och kopparspån som jag såg på en mässa för några år sedan. Tydligen skulle man lägga den ovan på sin förstärkare och den skulle då absorbera de elektromagnetiska vågorna den annars skulle sända ut och som skulle störa ljudet.

Ungefär som en Shakti Stone? (Som även kan användas för att förbättra bilens tändsystem och krama ut några extra hästar!)

Review: Shakti Stone and On-Line Electropmagnetic Stabilizers

hur fördelaktiga är t.ex. priserna på märken såsom Hermes, LV, Gucci, Prada osv? Köpte ett skärp och plånbok i Vegas i augusti men reflekterade inte riktigt över det.

Är det någon som har provat MyUS.com - MyUS.com - Top Rated Package and Mail Forwarding för att skicka hem saker? De erbjuder en amerikansk adress så att man kan handla i amerikanska butiker som endast skickar inom USA, sedan skickar MyUS prylarna vidare till Sverige. Jag signade upp nu när man fick tjänsten gratis via American Express:

Som American Express Kortmedlem har du följande förmåner hos MyUS.com:
• Ingen uppläggningsavgift – du sparar 20 dollar
• Ett kostnadsfritt Premium-medlemskap värt 60 dollar per år
• 20 % rabatt på redan reducerade fraktkostnader

Frågan är hur mycket frakten egentligen går på. De samlar ju ihop allt man vill och skickar tillsammans i en försändelse om man vill. Sedan tillkommer det väl tull om man har oflyt, men min erfarenhet av nätköp från USA är att det är lite av ett lotteri om det förtullas eller inte.

Jag registrerade mig hos MyUS, men det verkar inte vara en fördelaktig affär direkt. Kommer nog bara att använda dem ifall jag måste ha tag på något som int säljs här hemma.

Skaffade mig också ett MyUs-abonnemeng. Provkört en gång; funkat bra i stort. Ofta får du fraktfritt inom USA och Kanada, dvs till din "adress" i Florida.
Dock, de använder de dyraste tjänsterna från DHL och Fedex, som dessutom kräver kontrasignering (du personligen måste signera för paketen). Det blir lite av ett aber - snabb, men lite krånglig och dyr vidarefrakt till Sverige. Fick min första leverans på tre dagar.

Kommer säkert använda dem fler gånger när vi behöver konsolidera paket från flera leverantörer. Kanske dela på frakten om vi är flera ...

Och, jo, tull den fixar DHL ... dvs, de debiterar dig för förtullningen (!).

Toppen