Senaste nytt

Synpunkter på hotell i Miami ?

Resetokig

Medlem
Bodde på Cadillac för två år sen och det var ett riktigt trevligt hotell. Härligt poolområde och egen del på stranden som jag minns det. Rätt skönt promenadavstånd till restauranger och liv, men lugnt och skönt läge för hotellet.
 

Senator

Moderator
Jag vet inte vad Hilton Bentley skall ha på mina datum, men hotellet är i mitt tycke bland de tre bästa i USA inom Hilton-varumärket jag har bott på i alla fall.
 

TP12

Medlem
Jag vet inte vad Hilton Bentley skall ha på mina datum, men hotellet är i mitt tycke bland de tre bästa i USA inom Hilton-varumärket jag har bott på i alla fall.

Jo, hade jag fått välja så hade det varit ett av huvudvalen. Skillnaden för två nätter jämfört med de två hotellen jag nämner är ca USD 600. Jag hade gärna tagit den mellanskillnaden men som sagt var min kompis har det lite svårt finansiellt men insisterar på att dela på kostnaden för boendet.

Får fundera på om jag kan smyga undan merkostnaden lite snyggt kanske.

Kort fråga, de har ingen executive lounge om jag förstår saken rätt?
 

Senator

Moderator
Jo, hade jag fått välja så hade det varit ett av huvudvalen. Skillnaden för två nätter jämfört med de två hotellen jag nämner är ca USD 600. Jag hade gärna tagit den mellanskillnaden men som sagt var min kompis har det lite svårt finansiellt men insisterar på att dela på kostnaden för boendet.

Får fundera på om jag kan smyga undan merkostnaden lite snyggt kanske.

Kort fråga, de har ingen executive lounge om jag förstår saken rätt?

Nej det finns inte. Jag måste också säga att när jag var där senast var det innan pandemin och då var frukosten gratis för Diamond och den var riktigt bra. Numera är det väl "Dining Credit". Sen skall jag också erkänna att jag har ofta bott där på poäng och därmed undvikit Resort Charge något som har gjort värdet högt för min del :)
 

TP12

Medlem
Nej det finns inte. Jag måste också säga att när jag var där senast var det innan pandemin och då var frukosten gratis för Diamond och den var riktigt bra. Numera är det väl "Dining Credit". Sen skall jag också erkänna att jag har ofta bott där på poäng och därmed undvikit Resort Charge något som har gjort värdet högt för min del :)

Blir väl 180k poäng för två nätter och de kan man få för 900 dollar under kampanjen nu. Då skulle prisskillnaden gå från ca 600 till ca 400 USD. Enda problemet är då att jag redan köpt alla poäng jag får köpa i år :)
 
Har tre nätter i Miami i februari. Kommer ha med en kompis som har det lite kämpigt för tillfället och bjöd honom på flyget (hittade bonusbiljetter och blir hans första resa i business så kan vara kul). Tänkte att vi ska hitta något på South Beach, han insisterar på att dela kostnaden för boeende så vill inte ta något för dyrt (ex. Hilton Bentley).

Får hyfsat bra rates genom jobbet på Hilton och Marriott samt har några gamla Bonvoy-poäng som jag tänkte använda på ett kategori 4-5 hotell för sista natten.

För de två nätterna, dvs de som vi behöver betala för, så överväger jag:

Gates Hotel (Hilton) The Gates Hotel South Beach - A DoubleTree by Hilton

eller

Cadillac Hotel (Marriott) Miami Beach Hotels | Cadillac Hotel & Beach Club, Autograph Collection

Priserna är nästintill identiska. Jag har guld hos Marriott och diamant hos Hilton så tänker större chans till upgrade på Gates (men kanske inte så sannolikt ändå), något större rum hos Gates, några dollar per person och natt i F&B credit hos Gates (frukost ingår inte hos något av dem).

Någon med erfarenhet av dessa och om något av dem är markant bättre? Ute efter lite sol och bad främst.
Har också bra erfarenhet från Gates men det är 3-4 år sedan.
 

TP12

Medlem
Köpte lite Hiltonpoäng från min sambos HHonorskonto och skickade över till mitt så blev Bentley ändå... Får hoppas det levererar :)

Hittade nya bonusbiljetter igår så kommer komma dit en dag tidigare. Tar första natten på Hilton Downtown, tänker att vi inte kommer vara superpigga så får bli lite poolhäng, executive lounge (om den är öppen) osv. samt försöka tidsanpassa innan vi drar vidare till Bentley dagen efter.

Tack för input alla!
 

GOTBound

Medlem
Köpte lite Hiltonpoäng från min sambos HHonorskonto och skickade över till mitt så blev Bentley ändå... Får hoppas det levererar :)

Hittade nya bonusbiljetter igår så kommer komma dit en dag tidigare. Tar första natten på Hilton Downtown, tänker att vi inte kommer vara superpigga så får bli lite poolhäng, executive lounge (om den är öppen) osv. samt försöka tidsanpassa innan vi drar vidare till Bentley dagen efter.

Tack för input alla!
DoubleTree Grand tvärs över gatan tycker jag är något roligare än Hilton Downtown, dock ingen lounge.
 

Johanna

Medlem
Köpte lite Hiltonpoäng från min sambos HHonorskonto och skickade över till mitt så blev Bentley ändå... Får hoppas det levererar :)

Hittade nya bonusbiljetter igår så kommer komma dit en dag tidigare. Tar första natten på Hilton Downtown, tänker att vi inte kommer vara superpigga så får bli lite poolhäng, executive lounge (om den är öppen) osv. samt försöka tidsanpassa innan vi drar vidare till Bentley dagen efter.

Tack för input alla!
loungen var stängd när jag var där i december. Jag är generellt besviken på Hilton-kedjan under pandemin i USA. De hänvisar till covid och det är säkert rätt men främst ur ett ekonomiskt perspektiv än ett smittoperspektiv är min bedömning.
 
Toppen