Senaste nytt

Synpunkter på hotell i Miami ?

Phillewee

Ny medlem
Åker till Miami på semester i Oktober och undrar vad ni har för synpunkter på hotell ?

vad jag har kommit fram till bör man bo på south beach men då hustrun är gravid (v.22 när vi är där)
så hade vi velat komma undan evenutella högljudda och stökiga Hotell/områden vilket kanske är svårt om man bor mitt i smeten.

dom hotell jag har tittat på är följande

Miami Beach Hotel | Home | The Betsy Hotel South Beach
Iberostar Berkeley
https://www.gatessouthbeach.com/

men är öppen på förslag om ni har rekommendationer.
 

Patrik

Medlem
Svårt att veta hur känsliga ni är, vi bodde på The Betsy mitt under Black Film Festival förra året, enda gången det var högljutt var den natt de hade party just på The Betsy, annars var det inga problem, bra med plats på stranden utanför o.s.v. och ingen av oss gillar folkmassor/party-party.
 

Resetokig

Medlem
Vi älskar Iberostar Berkely. Har bott där flera gånger och är lika nöjda varje gång. Perfekt läge nära stranden, mataffärer och Lincoln road med shopping och restauranger. Har aldrig blivit störd av omgivningen på Ibestostar vilket vi blivit på andra hotell på south beach.
 

Bridgeman

Medlem
Jag och frun har bott på The Betsy två gånger vid olika tillfällen helt klart toppen hotell. Mycket bra service samt bra tillgång på privata strandstolar. Kan helt klart rekommendera detta hotell dock lite lyhört men charmigt. Lite engelsk kolonialstil.
 

Swedestar

Medlem
Har bott på The Gates med familjen och det var ganska lugnt och hade ett trevligt poolområde. Skulle gärna bo där igen.
 

Mimer

Medlem
Hade det fint på San Juan Hotel, när jag var i Miami. Fina rum, fantastiskt trevlig personal och relativt billigt för att vara South Beach. Lugnt hotell, bara grannarna som tyckte om varandra och högt några minuter varje morgon

Frukosten var risig på hotellet men Rosetta Bakery precis intill var en bra lösning på det "problemet".
 

mha321

Medlem
Noterar att de tips du fått (och även hittat själv) i första hand handlar om Miami Beach, och inte Miami. Men det är kanske där du faktiskt letar?

Det är ju rätt ordentligt olika omgivningar i de två städerna. Det finns nog många fler att välja på I kategorin lugna och tysta i Miami än i Miami Beach. (även om det såklart finns en hel del sådana områden där också)
 

flapps

Medlem
Tycker Betsy är helt ok...
 

Attachments

  • IMG_1206.JPG
    IMG_1206.JPG
    70,6 KB · Visningar: 476
  • IMG_1207.JPG
    IMG_1207.JPG
    74,3 KB · Visningar: 442
  • IMG_1229.JPG
    IMG_1229.JPG
    98,1 KB · Visningar: 474
  • IMG_1230.JPG
    IMG_1230.JPG
    86,1 KB · Visningar: 477
  • IMG_1192.JPG
    IMG_1192.JPG
    147,7 KB · Visningar: 451
Toppen