Senaste nytt

Synpunkter på hotell i Miami ?

Patrik

Medlem
Jag och frun har bott på The Betsy två gånger vid olika tillfällen helt klart toppen hotell. Mycket bra service samt bra tillgång på privata strandstolar. Kan helt klart rekommendera detta hotell dock lite lyhört men charmigt. Lite engelsk kolonialstil.

Tycker det ofta är lyhört på hotell i de varmare delstaterna men de har ju inte samma behov av isolering som vi här hemma.
 
Jag har bott på Mariott Stanton South Beach fyra år på raken.

Det är tyst, lugnt, fräscht och egna solstolar på stranden.

Boka Ocean View inte City View. Undvik rummen nära hissen genom att be om ett rum långt ner korridoren (så högt upp som möjligt).

Enkelt att parkera hyrbilen i något garage i närheten.

Käka frukost på Big Pink eller något annans hak.

Iberostar Berkeley är väl ok (och lite billigare om man är på budget) men lite fläktljud och annat oväsen om man har otur med placeringen.
 
Tycker det ofta är lyhört på hotell i de varmare delstaterna men de har ju inte samma behov av isolering som vi här hemma.

Min sambo tycker jag är knäpp men jag trycker in handdukar under dörren. Om det finns en soffa så tar jag de stora sittkuddarna och använder dem som ljuddämpare mot dörren.

Funkar mycket bra. Det är min SOP på alla hotell med tunna dörrar.

I övrigt vid incheck så ber jag om samt fixar till:

Ej nära hiss
Ej connecting door til rummet bredvid
Ej nära ismaskin (alt var fräck och dra ur sladden)
Ej nära rummet där städutrustning förvaras
Stäng av kylskåpet (de brukar brumma rätt rejält.
Osv..
 

malmokalle

Medlem
Har tre nätter i Miami innan det är dags att borda för en kryssning. Finns det något trevligt område med restauranger inne i Miami? Har bokat ett lite tråkigt hotell norr om South Beach som jag gärna bokar av. Vi anländer MIA den 30 januari och alla hotellen på South Beach är fullbokade eller extremt dyra. Budget är väl omkring drygt 300 USD/natt. Några tips?
 

Protein48

Medlem
Har tre nätter i Miami innan det är dags att borda för en kryssning. Finns det något trevligt område med restauranger inne i Miami? Har bokat ett lite tråkigt hotell norr om South Beach som jag gärna bokar av. Vi anländer MIA den 30 januari och alla hotellen på South Beach är fullbokade eller extremt dyra. Budget är väl omkring drygt 300 USD/natt. Några tips?
Har själv bokat Hilton Dadeland samma datum, vilket ligger utanför downtown Miami, men dock i "acceptabel" prisklass. Upptäckte efter att vi bokat flyg och kryssning att resan infaller samma vecka som Superbowl i Miami (ooops!) därav prisbilden på hotell.
 

TP12

Medlem
Har tre nätter i Miami i februari. Kommer ha med en kompis som har det lite kämpigt för tillfället och bjöd honom på flyget (hittade bonusbiljetter och blir hans första resa i business så kan vara kul). Tänkte att vi ska hitta något på South Beach, han insisterar på att dela kostnaden för boeende så vill inte ta något för dyrt (ex. Hilton Bentley).

Får hyfsat bra rates genom jobbet på Hilton och Marriott samt har några gamla Bonvoy-poäng som jag tänkte använda på ett kategori 4-5 hotell för sista natten.

För de två nätterna, dvs de som vi behöver betala för, så överväger jag:

Gates Hotel (Hilton) The Gates Hotel South Beach - A DoubleTree by Hilton

eller

Cadillac Hotel (Marriott) Miami Beach Hotels | Cadillac Hotel & Beach Club, Autograph Collection

Priserna är nästintill identiska. Jag har guld hos Marriott och diamant hos Hilton så tänker större chans till upgrade på Gates (men kanske inte så sannolikt ändå), något större rum hos Gates, några dollar per person och natt i F&B credit hos Gates (frukost ingår inte hos något av dem).

Någon med erfarenhet av dessa och om något av dem är markant bättre? Ute efter lite sol och bad främst.
 
Last edited:

Flyingandy

Medlem
Bodde på Gates för tre år sedan med dottern en vecka, fick uppgradering och rummet var riktigt bra. Lagom gångavstånd till smeten (SB). Inte bott på Cadillac men plus för den för stranden och pool skulle jag tro.
 

Swedestar

Medlem
Bodde på The Gates Hotel för några år sedan. Hotellet var ok.

Är ju alltid trevligt att bo mot stranden om man har havsutsikt. Har inte bott på Cadillac men på andra hotell i närheten och lägesmässigt tycker jag Gates ligger bättre med tanke på promenadavstånd till shopping och restauranger söderut. Är lite glesare mellan restaurangerna ju längre norrut man kommer.
 
Toppen