Senaste nytt

Synpunkter på hotell i Miami ?

TP12

Medlem
loungen var stängd när jag var där i december. Jag är generellt besviken på Hilton-kedjan under pandemin i USA. De hänvisar till covid och det är säkert rätt men främst ur ett ekonomiskt perspektiv än ett smittoperspektiv är min bedömning.

Där ser man får kolla upp det - är huvudpoängen med att välja det hotellet. Får gå på GotBounds tips annars.
 

Malu

Medlem
Verkar vara många som ska till Miami framöver... Jag bodde på the Gates på south beach för två år sedan och det var väl OK, men en stor byggarbetsplats precis intill. Är det någon som testat hotellet med snarlikt namn; Gale by Curio i Hilton-kedjan som ligger strax intill? Det ser lite 50-talscharmigt ut och med tak-pool. Typ samma pris som Gates.
 

BAS

Medlem
Återanvänder tråden. Ska med dottern (16 år) till Miami över förlängt höstlöv. Har varit där två gånger tidigare och bodde på Hilton Bentley, men $700 (inklusive skatt och resort fee) per natt för rum mot gatan gör att det går bort denna gång.

Har nu i stället bokat The Confidante, ligger lite "avsides", men till en tredjedel av priset. Uppskattar att de har "egen" strand ifall vädret tillåter. Avbokningsbart, så om någon har bättre idéer för runt $200-250...

För att spara lite pengar tar vi sedan en 5-dagars kryssning med Celebrity :D.

Efter det har vi två dagar kvar, 5-7 november. Finns det nåt trevligt i Miami (förutom Miami Beach)? 10 dagar badliv räcker nog, så kanske lite vanligt stadsliv som avslutning. Gärna hotell under $200, men typ $250 är väl också ok.
 

BAS

Medlem
Om det ska bli något utanför Miami får vi vänta in spelschema för NBA. Vill ju inte missa ifall Heat spelar hemma ;)
 

plover

Medlem
FWIW och det är flera år sedan, men som alternativ till de stora pjäserna fanns ett lite mindre hotell på gångavstånd från beachen, The Anglers. Inte toppmodernt men hade allt inkl parkering mitt över gatan och ovanligt god mat.
 
Toppen