Senaste nytt

Swiss vs. Austrian i Business?

Sir Lemon

Medlem
Swiss har First som sin bästa produkt, hos Austrian är det business som är den främsta produkten. Den skillnaden tycker jag uppleva hos bolagen i deras leverans av business class produkten.
+1 på den. Gäller ju även Lufthansa vs SAS. Jag får hos både Swiss och Lufthansa i business en svårdefinierbar känsla i de små detaljerna att det finns ngt bättre, vilket ju också hos dem är fallet. Hos bolag utan First känns det att crew och flygbolag oftast ger mer för att min upplevelse ska bli bättre.
 

gdaily

Medlem
Om whisky är viktigt för dig, så har Austrian precis bytt från blenden Chivas Regal till en single malt från Glenfiddich.
Det låter ju bra i praktiken... men det var den sämsta whisky jag druckit på flera år, så dålig så jag var tvungen att tigga till mig en flaska för att testa om den smakar lika dåligt på marken, eller om det är alla metrarna upp i luften som förstör smaksinnet.
 

jerixon

Medlem
Aldrig haft dålig service med LH.
Trist när man åker på dålift crew.
Tyvärr hänt ofta med SAS däremot för mig Long Haul.
Naturligtvis också för jag flugit sem mer än Lufthansa.

Tror nog att det ligger något i resonemanget. Lufthansa business tor Brasilien i år var ju snudd på en "skräckupplevelse" i jämförelse med tex SAS. Uppenbart att man satsar på F.
 

coclol

Medlem
Aldrig haft dålig service med LH.
Trist när man åker på dålift crew.
Tyvärr hänt ofta med SAS däremot för mig Long Haul.
Naturligtvis också för jag flugit sem mer än Lufthansa.

Stolen (a350 och 744) var ju hopplös, minimal plats för fötterna, dålig inställning. Väsentligt mindre mat och mängden människor/crew ger en alldeles för stiff stämmning.
 

jerixon

Medlem
Relativt normal business stol skulle jag nog säga trots allt.
Föredrar lite dåligt fotspace mot SAS ständigt strulande luftkuddar i sätet de senaste åren.
Sen är det ju väldigt individuellt vad man gillar i övrigt =)
Jah gillar tysk stelhet
Stolen (a350 och 744) var ju hopplös, minimal plats för fötterna, dålig inställning. Väsentligt mindre mat och mängden människor/crew ger en alldeles för stiff stämmning.
 

Brandten

Medlem
Austrian tycker jag är bättreän både Swiss och Lufthansa long haul.
Faktiskt en av mina favoriter.
DO&CO leverans på catering och bra service över lag. Solid helt enkelt =)

Alltid intressant att läsa om andra erfarenheter på flygbolagen. Själv tycker jag att Austrians käk är rejält överhajpat och har alltid varit på tog för salt eller kryddat. Lufthansa tyckte jag hade bättre käk än Swiss medan servicen och kabinen i Swiss är trevligare. :)
 
Toppen