Senaste nytt

Swiss vs. Austrian i Business?

Sitter och meckar ihop en New York resa senare i höst och står i valet och kvalet mellan att boka resan över Atlanten med Swiss eller Austrian...

De två flighter som jag just nu hittar tillgänglighet på är Swiss GVA-JFK i A330 samt Austrian VIE-JFK i B767. Lyckas vi hitta Swiss i B777-300 kommer jag nog köra på det iom nya kabinen.

Dela gärna era erfarenheter av både den hårda och mjuka produkten! :) Mat, stol, service - ja ni vet, hela paketet.

Vi är två som reser och det är min flickväns första resa i J (och även tömning på mina sista EB-poäng...) så vill försöka få ut som möjligt av hela upplevelsen.
 

Mr Basic

Medlem
Sitter och meckar ihop en New York resa senare i höst och står i valet och kvalet mellan att boka resan över Atlanten med Swiss eller Austrian...

De två flighter som jag just nu hittar tillgänglighet på är Swiss GVA-JFK i A330 samt Austrian VIE-JFK i B767. Lyckas vi hitta Swiss i B777-300 kommer jag nog köra på det iom nya kabinen.

Dela gärna era erfarenheter av både den hårda och mjuka produkten! :) Mat, stol, service - ja ni vet, hela paketet.

Vi är två som reser och det är min flickväns första resa i J (och även tömning på mina sista EB-poäng...) så vill försöka få ut som möjligt av hela upplevelsen.
Först, ni kommer bli nöjda oavsett. :)
Jag kan inte kommentera flygplanstypen då jag endast flugit B772 (Austrian) och B77W (Swiss). Dessutom har jag nog lite slagsida då flygningen med Swiss var min första long haul under/efter pandemin (nov 21) och flighten med Austrian ligger några år bakåt i tiden.

Swiss: Uppmärksam/lättsam men inte påträngande service. Mat, framförallt förrätten (lax) var nog den godaste förrätten jag ätit i luften. Vin/sprit bra men deras tonic var alldeles för söt för mig. Lindt-bollar till kaffet och glass fanns på menyn.

Austrian: Uppmärksam men lite stramare service. Bra mat och riktigt bra vitt vin. Trevliga kaffedrinkar.
 

Tamas

Medlem
Flög Swiss A330 i maj YUL-ZRH. Kabinen var lite trött men annars trevlig servering och OK mat, sov största delen av resan sen.
Särskilt barnmat var riktigt bra genomtänkt. Men det kanske spelar ingen roll för er :)
 

TP12

Medlem
Har bara åkt med Austian i business en gång (BKK - VIE) och kan inte säga att jag upplevde dem som bättre än Swiss. Ganska likvärdigt på planet, loungen i VIE var dock inte mycket att hurra över. Jag hade sannolikt valt det som ger bäst flygtider. Har inte varit på Swiss lounger i GVA men tänker mig att de är bättre än Austrians i VIE.
 

ante_77

Medlem
Mat
1. Austrian
2. Swiss

Kabin
1. Swiss
2. Austrian

Lounge
1. Zürich (GVA ingen aning)
2. Wien

Faktum är att Austrian har haft den bästa maten jag har fått på ett flygplan. Till och med helt ok inom Europa.

Frun och 4 årig dotter gillar Swiss.
Jag föredrar….bägge.
 

Flyer722

Medlem
Swiss har First som sin bästa produkt, hos Austrian är det business som är den främsta produkten. Den skillnaden tycker jag uppleva hos bolagen i deras leverans av business class produkten.
Dendär jämförelsen är ganska dålig kolla bara på Qatar och ANA som båda har första klass men även top business.
 
Toppen