Senaste nytt

Swiss måste ha europaflygets bästa business class

SFC

Medlem
Flög C på Swiss premiärflygning GVA-GOT den 14/12 förra året. Var ensam i C så upplevde samma sak som trådstartaren här. Bra frukost och otrolig service. Det enda smolket i bägaren var väl att jag troligtvis blev matförgiftad under flygningen för när jag väl kommit fram började en annan mindre trevlig del av resan. Men i stort kan jag hålla med om att LX C är beroende på beläggningen. Vet att när jag flög ZRH-OSL i november var servicen inte alls att jämföra. Beläggningen i C var väl ungefär 50% och servicen var stressad och rent ut sagt otrevlig.

Vänta nu, du blev matförgiftad under flygningen, men tycker ändå att det var en bra frukost?
 

SFC

Medlem
Jo visst kan det smaka bra, men inga smaker i världen kan kompensera en matförgiftning, inte i min bok iaf.
Den största anledningen till att äta är ju ändå energipåfyllning och en matförgiftning resulterar oftast snarare i energidränering...
 

petsky

Medlem
Som boendes i Zurich är jag väl lite biased, men intra Europa som jag flyger till 90% sa har inte jag hittat nagra som kan sla Swiss.

Visst har det hänt att personalen i business varit stressad, men det är verkligen undantag. Under det senaste aret har det blivit 15-20 resor i C och kan bara komma ihag en gang da servicen inte var pa topp. Även i ekonomi tycker jag att servicen brukar vara utmärkt.

Ska man ga in pa det negativa sa far man halla med om att sentor och businessloungerna i A-piren är underdimensionerade och att matutbudet inte riktigt är pa topp. Däremot är loungerna i Non -schengen B piren inte alls lika överbelamrade och frukostutbudet är bra.

Fast det största problemet för Swiss tycker jag är att man använder sig av Menzies pa Arlanda vilket inte alls svara upp till den service niva man vant sig vid. Oproffisgt, kan inte svara pa fragor, har velat ta betalt för extrabagage som man skall ha som senator etc etc. Nu skall det sägas att jag flyger ARN-ZRH privat och da är det oftast i Economy och traden handlade om C, men ända
 

filip.ekman

Ny medlem
Jo visst kan det smaka bra, men inga smaker i världen kan kompensera en matförgiftning, inte i min bok iaf.
Den största anledningen till att äta är ju ändå energipåfyllning och en matförgiftning resulterar oftast snarare i energidränering...

Ja det är klart, men det förändrar inte att maten smakade bra när jag väl åt den. Frågar man de människor som blev matförgiftade på Noma i Köpenhamn härom året tror jag de svarar att maten var god ändock, trots vad som antagligen hände senare under natten.
 
Toppen