Senaste nytt

Swiss måste ha europaflygets bästa business class

Testade två Swiss C igår. Blev besviken på CPH-ZRH. Mat&service var inte i nivå, absolut ingen dålig service, men jämfört med ZRH-FRA som har halva flygtiden var servicen mycket bättre på den korta flighten, lika mycket dricka och bättre mat.

Bilder på maten, hade nog förväntat mig lite mer CPH-ZRH. Glass var dock en trevlig bonus.

Bilder, Ipaden ville inte riktigt.

2 Första från CPH-ZRH. Fisk anrättningen kändes som en förrätt, hade vissa förhoppningar om huvudrätt också. Men nae, däremot glass :)
Sista ZRH-FRA

IMG_0265 (1).JPG IMG_0266.JPG IMG_0269 (1).JPG

Vilken Champagne serveras inom Europa? Är det fortfarande Duval Leroy på helrör eller har man bytt till Pommery på småflaska? Jag vet att de brukar dela ut småflaskor ifall det är få passagerare i kabinen.

Vilken Champagne serveras inom Europa? Är det fortfarande Duval Leroy på helrör eller har man bytt till Pommery på småflaska? Jag vet att de brukar dela ut småflaskor ifall det är få passagerare i kabinen.
Helflaska senast. Har tidigare fått Pommery från småflaska men som sagt senast var det helflaska.

Hur vet du det? Jag fick helrör när vi var 2 i kabinen för mindre än 2 veckor sedan på Arlanda-Zürich.

Haha, vi på BC.se bidrar ständigt till både dekandesen och den sviktande lönsamheten inom flyget. Underbart!

Toppen