Senaste nytt

Strejk Lufthansa 23/11 - 2016

Jag har bokat ARN-MUC-MAD imorgon fredag, bokat med SAS men båda segmenten är "operated by Lufthansa". Det ryktas ju om att även fredagen ligger i fara men jag har ännu inte fått något meddelande om inställda avgångar.

Bör jag agera nu?

Vem ska jag kontakta, SAS eller Lufthansa?
Det är SAS som sålt biljetten så ring dem.

Blir en tur GOT-CPH-VIE-BUD istället för GOT-FRA-BUD. :) (Göteborg- Köpenhamn - Wien- Budapest) (Göteborg - Frankfurt - Budapest)
Paranteser för de som inte gillar IATA-koder.

Ahhh, ok. Tack för klargörande. Åker ARN-FRA-HND-BKK imorgon. Om min flight från Frankfurt blir inställd så lägger jag mig i fosterställning och grinar:)

Ahhh, ok. Tack för klargörande. Åker ARN-FRA-HND-BKK imorgon. Om min flight från Frankfurt blir inställd så lägger jag mig i fosterställning och grinar:)
Om du inte redan sitter på SK-kärran från ARN-FRA kanske det är dags att proaktivt boka om till den :) Visserligen får du SAS plus istället för LH business, men det är överlevnadsbart. För det är ju inte jätteroligt om din flight från Frankfurt går helt enligt schemat men du sitter kvar på Arlanda...

Jag fick ju boka om allt igår (skulle åka ARN-FRA-HND-BKK idag) tills imorgon. Nu fick jag sms från Lufthansa om att min flight CPH-FRA var inställd. Ringde Tallinn och hittade ny lösning. Men hon sa också att de fått meddelande om att Lufthansa kommer att ställa in alla flygningar imorgon, inklusive vår FRA-HND. Hon tyckte jag skulle boka om till Thai istället men jag tackade nej. Då den inte är inställd än så länge så har jag i alla fall ett litet hopp kvar...

Ska flyga med LH hem från Nurnberg i morgon. Flighten NUE - MUC är cancelled men MUC - CPH står fortfarande som scheduled.

Det blir tåg till MUC i morgon så hoppas jag att det löst sig tills dess, annars hoppas jag att jag hittar alternativ där. Strejken kostar ju LH åtskilliga miljoner Euro/dag så de borde vilja komma överens tycker man.

Det går inte att komma fram till LH customer servicetelefon...

Senaste från Tallin är att fakirflighten LH809 ARN-FRA 06:45 går som vanligt i morgon November 25. Detsamma gäller även FRA-HND LH716 17:50. Men det kan ju förstås ändras närsomhelst......

Toppen