Senaste nytt

Strejk Lufthansa 23/11 - 2016

Krav enligt EU261/2004 brukar väl skjutas ned då strejk ses som (i min mening felaktigt) en extraordinär omständighet? Jag skulle tro att TS fått en så bra lösning som man kan tänka sig givet läget.
Om jag förstått det rätt så får du inte förseningsersättningen. Däremot gäller fortfarande den delen som säger att de måste stå för hotell och sådana merkostnader.

Outgrundlig äro herrens vägar.
Nu plingade min telefon till. Appen "My Flights" ger mig besked: jag är ombokad med SAS till Köpenhamn därefter med SAS igen till Stockholm. Jag landar 12.55, 1 timma och 25 min senare än ordinarie tid.
Inget besked från LH via sms eller mejl. Tallinn hänvisade till LH i München men appen "My Flights" levererar info!
Nu kan jag slappna av och njuta av SAA businessclass.
Tack alla för er hjälp och info! Detta forum är toppen!
P.S. Vill slå ett slag för appen My Flights. D.S.

En sak som kan vara värd att tänka på är att om man har en LH-flight som startar på torsdag morgon utanför Tyskland, är det inte säkert att flighten går om inte Lufthansa har fått dit ett plan tills dess.

Hade en resa planerad imorgon 24/11 till Rio, via Frankfurt. Cancelled email kom redan idag vid 11 tiden.
Inga LH telefon nr funkade, så jag åkte ut till Arlanda och ställde mig i kön, 50 minuter senare, ombokad till TAP imorgon via Lissabon.

Toppen