Senaste nytt

Strejk Lufthansa 23/11 - 2016

Ringde LH, 30 min kö... helt ok i en situation som denna, skulle boka om pappa + farbror (ingen av dem har status någonstans).
De var bokade HAJ-MUC-ARN med avgång imorgon, ställdes in idag. Pratade med en agent som direkt fixade de flyg jag bad om, dessutom i Y-klass (SAS Plus) istället för rätt låg ekonomi-bokningsklass som de var bokade i innan (K?).

Nu är de bokade HAJ-CPH-ARN imorgon, riktigt smidigt och bra hanterat av Lufthansa imo.

Tyvärr har ju Lufthansa på sistone fått ganska bra erfarenhet i att hantera strejker... Men de brukar göra det ganska bra.

Jag ska spendera fredagen på FCT och sedan bär det av till HND och BKK. Vore ju verkligen weltklasse om strejken fortsatte. Då vägrar jag helt enkelt att lämna FCT:)

Jag hade detta inplanerat imorgon (min första First). Tyvärr så gick det ju käpprätt åt... Ombokad tills på fredag så då lär vi nog springa in i varandra...

Ska vi träffas vid baren i FCT?:) Jag är där från 09.00 till 18.00, vid baren efter 12:00. Vi är ju förresten på samma plan så vi kan fortsätta fram till HND. Jag tar sedan 00:20 flighten till BKK så vi kanske ses där också.

Sådärja, då verkar de ha förlängt strejken till fredag också, dock bara gällandes intra-Europe under fredagen. Nu får de snart sluta, annars spiller det ju över på mina flygningar också :S

Jag hade detta inplanerat imorgon (min första First). Tyvärr så gick det ju käpprätt åt... Ombokad tills på fredag så då lär vi nog springa in i varandra...
Och då är det bara att hoppas på en bättre bokningsklass än award. Vore snyggt med poäng. Värt att hålla koll på...
Sådärja, då verkar de ha förlängt strejken till fredag också, dock bara gällandes intra-Europe under fredagen. Nu får de snart sluta, annars spiller det ju över på mina flygningar också :S
Seriöst?! Osjysst att säga att det bara är 1 dygn och sedan kraftigt förlänga det. Hade jag vetat det igår kunde jag planerat för att komma hem innan det sket sig. Nu blir det svårare...

Jag har bokat ARN-MUC-MAD imorgon fredag, bokat med SAS men båda segmenten är "operated by Lufthansa". Det ryktas ju om att även fredagen ligger i fara men jag har ännu inte fått något meddelande om inställda avgångar.

Bör jag agera nu?

Vem ska jag kontakta, SAS eller Lufthansa?

Samma här men GOT-FRA-BUD.
Strejk på alla flygningar inom Europa från Tyskland

Är en bonusresa så det blir väl SAS man får kontakta.

Current Travel Information - Lufthansa ® Germany

snip_20161124063351.png

Last edited:
Hoppas detta är över innan söndag då jag ska hem igen, med tanke på att de förlänger strejken 24h i taget så känns det dock inte orimligt att den pågår över helgen.

Toppen