Senaste nytt

[STREJK AVSLUTAD]Ingen catering från Köpenhamn pga olaglig strejk

Man kan nog utgå ifrån att Lufthansa, i den mån de överhuvudtaget lastar mat på Kastrup, använder sig av LSG Skychefs (det är ju trots allt alltjämt ett helägt dotterbolag). Så det finns ju en annan cateringaktör på Kastrup.

I vilket fall lastar LH antingen i FRA eller MUC för deras longhaul..

Ja, det har ju knappast möjlighet att ta något extra tänker jag mig. Det kan man ju göra om man får ett avtal men för några dagar (?) blir det ju knepigt. SAS har ju trots allt en marknadsandel på 39 % på Kastrup och står ju därmed för en betydande andel av den totala cateringkakan.
Frågan är hur snabbt LSG skulle kunna ställa upp och supportera 8 långlinjer per dag?

Å andra sidan fick väl GG-anställda en explicit order från arbetsdomstolen att återgå till arbetet igårkväll, och gjorde det inte ändå.
Så trevligt, jag är nästan 100% på att detta är en generationsfråga och de inblandade tillhör den moderna "I don't give a fuck"-generationen. Tack alla curlingföräldrar och ni andra som satte era barn på piedestal och skapade dessa underbara människor.

Så trevligt, jag är nästan 100% på att detta är en generationsfråga och de inblandade tillhör den moderna "I don't give a fuck"-generationen. Tack alla curlingföräldrar och ni andra som satte era barn på piedestal och skapade dessa underbara människor.
Tror att det är precis tvärtom, i synnerhet om man läser vad saken skulle gälla. Den gamla danska skolan gäller här.
  • Extra semester för anställda över 50 år
  • Anställda över 55 år kan hålla ledigt med full lön för att besöka kiropraktor
Vem minns inte den vilda strejken på Harboe efter att ledningen beslutat att man inte fick dricka öl på arbetsplatsen (man fick dock dricka det på pausen...).

Danskar strejkar mot ölförbud

Hehe, jobbar du på GG at CPH? Det är givetvis frågan om vilken produkt man har betalt för och som leverantören ska utföra enligt order. Företaget har åtagit sig att utföra en tjänst.

Å andra sidan fick väl GG-anställda en explicit order från arbetsdomstolen att återgå till arbetet igårkväll, och gjorde det inte ändå.
Generation Y och Z är ju helt underbar! De gör ju alltid som man säger.

Hälsar den ironiska generationen

På lång sikt strategiskt bättre och flytta den hubben kanske?
Samtidigt är det den enda av deras potentiella hubbar som inte har eller inför straffskatt på flyg. Det har ju snarast diskuterats att flytta fler avgångar dit..

De kanske får lägga den i Malaga!

Toppen