mha321
Medlem
Right. Men de betalar knappast ordinarie pris för de ombokningarna, och därmed är de nog betydligt mindre villiga att ersätta utlägg för en fullflex business-bilijett med annat bolag. Som dessutom är gjord innan det var strejk.Dom brukar först boka om alla med C klass bokningar till Star Alliance partner, sedan medlemmar med respektive EB nivå.. så länge det finns platser på Star Alliance partner, d.v.s Lufthansa, SN etc...
Så var det väl även sist SAS hotade med strejk. Men de ställde in en hel del flygningar trots att strejken inte blev av, eftersom de räknade med att den skulle bli och inte vill få dem stående på outstation. Jag själv bokades om via CPH den gången eftersom det skulle strejkas på ARN-AMS men de inte strejkade på CPH-basen. Satt sedan i loungen på ARN och såg på direktsänd TV från utanför fönstret när strejken avblåstes 30min innan mitt flyg skulle gått (men det var fortsatt inställt).I Norge ble pilotene enige 9-10 timer på overtid etter fristen, og flyene gikk som normalt også "etter fristen gikk ut".