Senaste nytt

[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

apknug

Medlem
Ja så medlarnas bud förkastades tydligen återigen. Synd att det här skall gå ut över oss resenärer.... Som också gillar EM fotboll!
 
Har bokat SAS OSD-LHR på söndag för vidarefärd med Air france till Paris.
Jag är däremot inte så sugen på att chansa å vänta tills söndag då jag inte vill missa Sverige Irland. Ser ut att bli bil i 220 mil istället.
Visst får man ersättning för utlägg som tex hyrbil eller liknande?
 

Mikael S

Medlem
Japp, bekräftades i aktuellt för 10 min sedan.

Även SAS själva bekräftar:
"Update 18.15: Traffic disturbances due to industrial action.
We regret that our passengers may suffer inconvenience from the current pilots’ strike in Sweden. Unfortunately, there will be cancellations and delays. Our employees are doing whatever they can to help our customers.SAS intends to reach a solution as quickly as possible to prevent more of our travelers from suffering inconvenience. For current information about the flights situation, please go to www.flysas.com/info."
 

Mikael S

Medlem
Interkontinentalt fortsatt oberörd? DN hade inte mycket till info.
Enligt SAS Facebook sida.
"Gäller strejken interkontinentala USA flyg också?"
"SAS Hej Johan. Nej, strejken gäller endast inom Scandinavien och Europa. Interkontinentala flyg drabbas inte utav strejken. //Anna"
 

FF#1

Medlem
Attans...

uploadfromtaptalk1465576359092.jpg
 

Tamgåsen

Medlem
Strejk nu på Arlanda! Mitt plan skulle precis taxa ut från gaten när piloten bröt in för att be oss packa ihop våra saker och lämna planet. Inte helt oväntat visade det sig sedan att SAS tagit bort den separata kön för guldmedlemmar i servicecentret vid incheckningen på T4 och istället infört en enda kö, lika för alla. Det påminde mig om en händelse för några år sedan på Lufthansa då samtliga flyg ställdes in på grund av vädret och markpersonalen med kraft upprätthöll en separat kö för kortbärande guldmedlemmar trots att ett flertal vanliga uppretade resenärer försökte tränga sig före. Nåväl, på den positiva sidan får jag möjligheten att prova SJ:s förträffliga tågnät och räknar med att hinna hem imorgon förmiddag. Det sägs vara mer miljövänligt att åka tåg än att flyga även om det inte är särskilt snabbt.
 
Toppen